14 de maig 2016

Publicitat i rols



Algun dia, ens pareixerà tan ridícul en elles com en ells!

20 comentaris:

AdrielGold man i PabloGoldman ha dit...

Aquest vídeo tracta d'uns anuncis on hi havia un verdader i un altre fals. En el verdader usaven a una dona com a reclam, i en el fals usaven a un home. El primer anunci va sobre la marca de papes Doritos, en el verdader l'home estava mirant un partit de beisbol i la dona volia fer l'amor
però no li feia cas, per a que li fera cas es va llevar la roba i es va gitar en el llit i es va posar plena de papes i quan el xic va entrar a l'habitació es va tirar a per ella. En l'altre anunci «fals» passa el mateix però canviant els sexes. També hi ha 2 anuncis més de menjar més o menys iguals.

La nostra opinió és que no entenem per què el del xic és el fals i el de la xica és verdader. Per què utilitzen a les xiques més que als xics? Per què utilitzen a una parella «normal»i no a una parella d'homosexuals? També ens pareix que per a un anunci de papes no fa falta el sexe.

Milena Laffite i Azahar Nelken ha dit...

Aquest vídeo tracta d'uns quants anuncis a on paper dels homes el fan les dones i el paper de les dones el fan els homes i les dones poden fer alguna cosa ridícula i en els homes està mal vist; En primer lloc apareix un anunci de DORITOS que comença una xica fent carícies a la seua parella. Quan ella es dóna compte que li està ignorant s'en va a la habitació, es fica al llit i ella desnua es tira tots els DORITOS damunt; Després fa el mateix amb els personatges a l'inversa. A continuació el segon anunci parla de que una xica pot eixir amb un home lleig o gros i de la edat que siga en canvi en un home esta molt mal vist perquè segons ells es mereixen coses «millors». En l'ultim anunci parla del MC DONAL'S d'una xica que s'esta menjant una hamburguesa , posant-se crema solar, les poses en les que es fiquen son molt sensuals però si tot això es veu en un xic ja dona com asc.

La nostra opinió es que dona el mateix com siga el anunci si son xics o xiques total van a nunciar el mateix de totes formes.

Pau Campoamor ha dit...

Vaig a comentar aquest vídeo per una sola raó, tant un xic com una xica poden fer el mateix anunci, es a dir que si una xica fa un anunci o publicitat, ¿Per què un xic no? El que passa es que aquesta societat s'ha acostumat a aquestes coses, com per exemple a que una dona o un home ixen en una publicitat cuasi desnuats. Que és el que ha passat en aquest cas.

La meua opinió és que ¿Per què té que influir el sexe?

Madina West ha dit...

Bon dia, aquest vídeo tracta sobre els anuncis i com estén sexualitzats depenen de si la protagonista es una xica o un xic. Es pot veure els diferents rols que poden tindre els anuncis.
En primer lloc apareix a la esquerra un anunci amb una xica que pretén que el seu xic li preste atenció i com no ho fa, es va a l'habitació i es posa en la cama amb molts «Doritos» i això fa que el xic s'enamore d'ella, en canvi, a la dreta apareix el mateix anunci però els rols canvien, es a dir, el xic es el que vol que li presten atenció i la xica es la que es enamora del xic quan el veu ple de aquelles papes.
Es vol ressaltar que els anuncis estan hipersexualitzats i que si les persones que fan un anunci canviaren de sexe, quedaria molt estrany ja que a l'home sempre es posa un rol molt masculí i de fort i valent, i a les xiques les posen el rol de bona e inofensiva.

Després apareix de la mateixa manera, canviant els rols, un anunci en el que apareix una xica menjant una hamburguesa i posant sensual i quan fa el mateix un home es veu molt estrany.

En la meua opinió, la publicitat està molt sexualitzada perquè la majoria de vegades les xiques tenen que fer de les que son salvades o explotant el seu cos i els xics tenen que ser els prínceps que socorren a les dones i se'ls mostra molt valents i forts. Perquè no poden ser les dones qui ajuden als homes? O perquè no poden ser els xics qui tinguen sentiments o siguen dolços?

kike west i adri west ha dit...

Hola, hem triat aquest vídeo, perquè ens ha paregut curiosa la portada.

A nosaltres ens dona el mateix el sexe que fa l'anunci, ens importa mel producte que intenten anunciar. Això es deu a que a soles ens interessa la caritat del producte, perquè es el que anem a comprar o a utilitzar.

Estem farts de veure a xics o xiques (majoritàriament) fent aquestos anuncis. Sempre es el mateix, apareixen dones en roba interior fent anuncis del que siga. S'ha perdut l'originalitat, sempre es el mateix no canvien de tema siga el anunci de roba, deport, menjar etc. I sincerament estaven els dos comentat-ho que estaven mirant mes al xic que a la xica perquè ja ens avorreix.

Roxana i Franciele ha dit...

Bona vesprada.

El vídeo del qual anem a comentar es tracta de la diferença que hi ha en els anuncis quan ho fa una dona o quan ho fa un home. Desde sempre em sabut que la televisió era un medi de comunicació un tant masclista. Això no ha canviat molt ja que els anuncis de hui en dia, seguixen sent de dones que mostren el seu cos o fent tot tipus de bajanades, per gustar a un home.

Aquest vídeo simplement compara com seria en el cos d'una dona o d'un home, la dona sempre té que ser sensual, sexy, prima, i obedient al home, mentre que en la majoria dels mateixos anuncis el home queda ridicul fent el mateix que fa la dona.


Hui en dia estem fartes del masclisme en medis de comunicació com la televisió, revistes, i principalment els anuncis.

javi becker i dani west ha dit...

Hola bona vesprada, som Dani i Javi per a començar nos agradaria dir que ens dóna el mateix si els anuncis estan protagonitzats pels homes o per les dones, solament pels rols com per exemple quan l'home está vegen el futbol i la xica li intenta portar a la cama, també la dona pot fer el paper de l'home, altre exemple pot ser els anuncis clàssics de les dones amb corps flacs i esvelts acostades en la platja posar-se crema corporal amb figures excitants per als homes, això ho podrien fer l'homes o dones sense un corp tan descomunal.


Per a finalitzar, sóc Javi, me dóna el mateix si una dona o un home fan l'anunci ja seien de menjar , de productes o de la clase de anunci que siga, mentres m'agrade el producte de l'anunci me'l compraré o no.
sóc Dani i per a finalitzar pense el mateix que el meu company , entenc que els anunciats enfoquen l'anunci per a un sexe en concret, però podrien fer anuncis amb una dona i aun home en conjunt.

Nerea & Nerea ha dit...

Hola, som Nerea & Nerea, i anem a comentar el vídeo de “Publicitat i rols”.

Aquest vídeo ens pareix un poquet bastant absurd perquè nosaltres el vegem igual per a ell que per a ella. El que passa és que la gent està acostumada a vorer a la xica així bé perquè els homes els ix dir comentaris sobre una xica que vegen que està bona o nose, i les xiques en veritat quasi totes pensem el mateix dels xics, a soles que nosaltres no ho diguem cara al públic.

També pensem que pot ser perquè ja la societat està acostumada a veure a la xica sexy abans que al xic, entonces a lo millor per açó diguen que per al xic és ridícul, però és totalment al contrari. Nosaltres ho veigem bé tant per al xic com per a la xica.

Puguem dir també, que a la xica sempre la fan més sexy perquè la fan més morena i en plà més sensual que al xic, però és el mateix.

Bona vesprada, N&N.

Tania Becker ha dit...

Bon dia.
Vaig a comentar l'entrada de “Publicitat i rols” perquè m'ha paregut interessant.
Normalment son les dones les que fan els anuncis, les que s'exhibixen i les que mostren el seu cos.
Com hem vist, quan el fa un home, ens pareix ridícul i no agrada a la gent.
Per què tenim que ser les dones les exhibides i a les que miren? Sempre amb els mateixos rols, però ja no tan sols a la publicitat, sinó en molts mes llocs..
La gent deuria canviar i pensar que no sempre tenim que ser nosaltres a les que tracten com uns objectes i ens utilitzen per a atraure a la gent.
Afortunadament crec que hui en dia i a mes gent que opina el mateix que jo i esta conscienciada amb els rols de la societat on vivim. Esperem que poc a poc canvien del tot estes coses i alcancem la igualtat.

Diego Thomson ha dit...

Bon dia a tots i totes, després de veure unes quantes entrades crec que aquesta és molt interessant per a ser comentada, ja que m'agrada molt la idea general del vídeo.

En primer lloc, recalcar el valor dels homes feministes que han participat en aquests spots publicitaris, ja que mai és una tarea fàcil demostrar el teu interés per aquests temes tan importants. En segon lloc, crec que aquesta idea és magnífica, ja que jo crec que la qüestió no és que els homes protagonitzen aquests anuncis, la qüestió per a mi és que fer publicitat d'aquesta naturalesa és humiliant per ambdós sexes i que hi han moltes formes diferents de cridar l'atenció sense ofendre a cap persona.

El meu cridament va dirigit a totes les persones que busquen la igualtat, ja que crec que en cap cas hauríem de veure aquests anuncis d'alguna forma bona, ni amb xiques protagonistes ni amb homes, no veig la raó de fer-ho. Bàsicament (crec jo) hi ha molts anuncis que criden molt més l'atenció, com el de la Loteria de Nadal, l'anunci de Axe de fer l'amor i no la guerra, etc.

En conclusió, si per mi fora, aquests anuncis no haurien d'existir. Què passa? Estic trencant la llibertat d'expressió? Segurament algú ho diria, però bé, quan jo vaig a manifestacions feministes no puc cridar, que alguns antidisturbis tenen la mà molt llarga. Si el sistema em prohibeix fer algunes coses, doncs ja prohibiria jo altres coses, no? Ja està bé.

Anna Mozzoni ha dit...

Bona nit,

He decidit comentar aquesta entrada perquè m’ha paregut molt interessant i molt diferent del que estic acostumada a comentar. És una forma divertida d’ironitzar la realitat i fer-nos veure de nou tot allò que hem de canviar. Per donar la meua opinió, analitzaré les dues imatges que es proposen.

La primera imatge o escena és la del paquet de Doritos. Una xica jove està amb un xic que la ignora perquè està menjant-se el paquetet i perquè prefereix veure la televisió a fer-li cas, malgrat la insistència que ha demostrat la xica. Com que ja no sap que fer per cridar l’atenció, decideix anar-se’n al llit i omplir el seu cos nu amb Doritos perquè, quan a la seua parella no li queden més, vaja allí.

En la segona imatge està un xic jove tractant de cridar l’atenció de la seua parella perquè aquesta l’ignora i prefereix veure la televisió i menjar-se el paquetet, malgrat la insistència que ha demostrat el xic. Com que ja no sap que fer per cridar l’atenció, decideix anar-se’n al llit i omplir el seu cos nu amb Doritos perquè, quan a la seua parella no li queden més, vaja allí i se’l menge o se’ls menge. Jo, no trobe cap diferencia.

La segona escena ens mostra un xic o xica “sexi” i una xica o xic amb pintes de deixa’t i catalogats com a no sexi (per als espectadors, evidentment). Sols no fan res però junts fan la parella perfecta, encara que, clar, sempre quedarà millor el lleig amb la lletja i la guapa amb el guapo (que es note la ironia).

Finalment, veiem una persona a la platja en banyador menjant-se una hamburguesa i bevent la beguda d’un restaurant de menjar ràpid. Aquesta persona ho fa banyant-se, tocant-se molt lentament, amb música sensual i obrint-se i tancant-se de cames (té complex de garatge automàtic ratllat).

Bé, es suposa que davant el personatge femení hauríem de sentir exaltació i que a tots ens hauria de pujar la temperatura. Per què no ho fem amb els homes que realitzen els mateixos gestos? Per què no ens pot agradar també?

Primerament, he de dir que m’indigna com a persona que utilitza el cap de manera racional i per pensar, que s’utilitzen cossos idealitzats per vendre productes i, en aquest cas, menjar. Van a vendre més si utilitzen una dona venent el seu cos perquè comprem una hamburguesa? Enhorabona, acabeu de perdre una clienta més.

Sexi? Una persona amb les mesures que ens marca el patriarcat a la societat? La persona que no compleix els cànons és lletja? Vinga va, açò hauria de quedar més enrere que el descobriment del foc.

Estic molt cansada de ser un objecte i de què els cervells s’atrofien. Estic molt cansada dels tipus de rols que s’estableixen i de les conseqüències que comporta eixir-se de la cosa dictada. Estic molt cansada del patriarcat, de la falta de respecte, de la intolerància, de l’agressivitat, de les burles, de la por, de sexualitzar-ho tot.

Jo no veig diferències entre ambdues persones, el que em fa por és que encara hi haja persones que sí que ho facen. Sí que veig diferències entre nosaltres, els qui hem obert els ulls i hem eixit de la caverna de Plató, i tu, que encara no has obert els ulls.

Llevar-se la venda no fa mal, jo t’ajudaré a trobar similituds i acabar amb aquestes diferències, amb el que s'estableix, amb el que volen que mires. Canvia de canal i mira la diversitat, molt més entretinguda i més bona que l’hamburguesa o els paquetets de Doritos. A què esperes per agafar el comandament i acabar amb aquests anuncis?

Vera Cambrils ha dit...

Bona nit,

Avui he decidit comentar aquesta entrada perquè m'hi ha paregut molt interessant, ja que des de l'humor ens mostra com és la realitat.

Aparentment a la societat actual, homes i dones gaudim d'igualtat entre els sexes: tenim els mateixos drets, anem a la universitat, treballem... però aquesta suposada igualtat no és tal en la pràctica i molt menys entre alguns sectors de la publicitat que segueixen utilitzant una imatge de la dona masclista, amb imatges estereotipades.

Al vídeo podem veure anuncis publicitaris: el primer és el vídeo de Doritos, un xic que tractant de cridar l'atenció de la seua parella, i finalment un altre anunci en el qual es mostra un xic imitant a una xica a l'anunci.

Ara m'agradaria profunditzar un poquet als anuncis que vegem.

Al primer veiem que és un anunci de Doritos, una xica amb un xic, aquest el ignora, ja que s'està menjant el paquet i prefereix veure la televisió que fer-li cas.

Al segon veiem a un dos persones (xic i xica) als que li han vestit “sexis” i amb ells una altra persona que va vestida “menys sexi”, aquestes dos persones (el xic i la xica o la xica i el xic) estan juntes. Perquè han posat això com a exemple? El que sempre veiem a la televisió o en altre lloc la xica i el xic són una parella en el que els dos són “guapos”, i viceversa, la xica i el xic que no els son estén junts. Què no poden estar un xic guapo amb una xica “no tan guapa” o a la reva?

I al tercer anunci veiem a una xica a la platja que (el que jo pense) anuncia el menjar ràpid. La mostren molt sexi, banyant-se, menjant l'hamburguesa, etc. i després veiem a un xic que tracta de fer el mateix que la xica.

El que no enteix és perquè la xica hi ha de mostra-se d'aquesta manera, vol dir, perquè a les dones se li ha d'ensenyar amb poca roba, amb música sensual, tocant-se… i als xics normalment normal?

Les dones hi han de mantenir-se joves, primíssimes, submises, els missatges repeteixen, a voltes subtils però quasi sempre clars i directes, que els seus llocs en la societat, en la llar i en l'empresa estan condicionats per la qualitat del seu pèl, pel ben que fa olor o per l'eficaç que és comprant un detergent o un altre, sense que se senten protestes sobre aquest tema.

Ara que hi ha més entrades sobre anuncis que hi ha, podem observar, a la televisió, que sempre es mostra a la dona jove, per a qualsevol tipus d'anunci, és que una dona major no pot fer un anunci de maquillatge sense que haja de ser per a les arrugues?

consuelo west ha dit...


Bon dia , aquests vídeos tracten sobre comportaments sexualitzats, coses es beuen bé en un sexe però no en l’altre.
En el primer anunci, una xica vol l’atenció del seu xicot ,però ell passa d’ella, doncs ella es va a l’habitacio i és plena de <Doritos> ,en la vinyeta del costat apareix la misma situació però es canvien els sexes.
Ens el següent anuncis passa la mateixa cosa, l'anuncis estan molt sexualitzats,si posassen algú d’aquests anuncis amb el rol canviat a la televisió ens pareixeria molt estrany , perquè no estem acostumats, segurament pensaríem que es tracta d’alguna broma.

Leo Kent ha dit...

Aquest vídeo tracta d'uns anuncis en que les protagonistes son les dones i els anuncis són bastant masclistes. Després es mostren els mateixos anuncis peró en els cuals els protagonistes son els homes i la veritat es que fan molt el ridícul i fan molta gracia. Per a mi els anuncis esten molt sexualitzats ja que sols mostren dones com si foren objectes promotors dels seus productes. Ja quan els protagonistes son els homes l'anunci es fa molt diferent. Però la pregunta es per què pasa aixó? Si sols han cambiat els rols de les dones per els homes.

Aquestes diferencies no es tenen que ver i menys en la televisió, ja que per eixemple els xics xicotets poden ver-los i començaràn a tindre la mateixa visió de les dones que les del anunci i aixó no ès bó per a la joventut.

Alex Chanel & Abril Collins ha dit...

“Publicitat i Rols” en aquest vídeo és tracta sobre el comportament sexual que tenen alguns dels anuncis que habitualment ixen en la televisió. Moltes vegades els mateixos directors per a captar la atenció dels espectadors o receptors posen escenes on la dóna es mostra com un objecte SEXUAL fàcil de accedir a el, tant i que els hòmens son al mateix temps un objecte del director per al espectador.

Per a mi els anuncis estan molt sexualitzats ja que sols mostren dones com si foren objectes promotors dels seus productes; si volen vendre una colònia, fiquen a un home musculat amb poca roba i de seguit fiquen a 2 o 3 dones anant enrere d'ell. Açó, moltes vegades porta a que els hòmens creuen que la colònia realment far que les dones vaja enrere d'ell, est ficant tant a la dóna como al home com objectes promotors.

Peró, al mateix temps poques vegades veurás anuncis en la televisió a on els homens tenen que tindre el paper de la dona en tots els aspectes, tant ; en el hogar, on sempre apareix una dóna fent la neteja de la casa, al cuidat dels fills… fent qualsevol cosa, que poques vegades veurás fent als hòmens en els anuncis de la televisió.

Moltes vegades no se n'adonem conté de que desprès no volem la “viòlencia cap a la dóna” quan fins i tot els mateixos anuncis de televisió, que moltíssima gent al dia els veu, tant des de infants, com a persones adultes… i açò es el culpable del pensament de viòlencia que moltes vegades es té, el fet de “TINC A LES QUE VULL I QUAN JO VULL”

Clara Goldstein ha dit...

Aquest vídeo, “If Women's Roles In Ads Were Played By Men”, que voldria dir “Si el paper de les dones en els anuncis foren exercits per homes”, mostra una mirada al món publicitari i als seus trucs, en aquest cas relacionats amb la dona i la seua sexualitat utilitzada habitualment, com tots sabem, per atraure clients i augmentar el benefici del producte.

La mecànica que utilitza és la de comparar un anunci original protagonitzat per una dóna, amb una copia a mode de burla en el qual apareix la mateixa història, el mateix escenari i les mateixes accions, però exercits per un home.

D’aquesta manera, el primer anunci és de la marca “Doritos”, i mostra, a l’original, una parella en el sofà, mentre la xica està intentant parlar amb el seu xic i aquest a soles mira la televisió i menja Doritos. De repent, ella té una idea: Es posa al llit, sense roba, i tapada solament per un muntó de Doritos. El que aconsegueix la xica és que el seu xic,de repent, estiga amb ella. En el anunci fals, la copia, és un xic el que vol atraure l’atenció de la seua xica i és el que fa tot el que feia la xica a l’original.

El segon (l’original) presenta una xica considerada sexy (al menys als ulls del públic) que de fet compleix amb tots els estereotips de les dones perfectes: rossa, ulls blaus, monyo impecable, samarreta rosa, etc. És a dir, una Barbie. Al costat, trobem a un xic, amb els estereotips també del xic que “mai aconseguiria a una xica”. L’anunci s’encarrega de transmetre el missatge de “A soles no són res, però junts són la parella perfecta”. La copia és exactament igual, amb el mateix missatge, però amb un xic qué en teoria és “sexy” i una xica que no ho és.

La tercera i última comparació que trobem a aquest vídeo és la del menjar sexualitzat. A l’original, apareix en un escenari de platja una xica en bikini amb una actuació considerada sexy. En un moment, agafa una hamburguesa de la companyia de la que prové l’anunci i comença a menjar. En la copia, ho fa un xic, exactament els mateixos moviments.

El pitjor de tot, el que de veritat dóna fàstic, és que quan veiem els anuncis, aquestos mateixos, protagonitzats per xiques – és a dir, els originals – ens pareixen normals, no ens pareix estrany el paper que desembena la dona en aquest tipus de anuncis. El fet que se la sexualitze fins a aquest punt i que la població estiga tan acostumà que no senti res... Hi ha que recalcar, també, que els mateixos anuncis però protagonitzats per homes ens transmeten un sentiment de vergonya aliena increïble. Per què? És trist, realment trist, que es doni aquesta situació.

La publicitat és tot estereotips, atraure, trucs, imatges provocatives, etc. Però el que pareix ningú té en compte és el sexisme que ens entra als nostres ulls i s’endinsa al cap al veure aquestos anuncis. La televisió arriba als ulls de tothom. Avis, adults (homes i dones), xics i xiques, nens i nenes, tots estem exposats a aquesta publicitat, aquestos anuncis. Però no ens equivoquem, estar exposats no vol dir acceptar-ho. Cal acabar amb la publicitat sexista.

Andy Wolf i Diego Rousell ha dit...

En aquest vídeo es pot dar a entendre que el paper de les dones tenen en las publicitats es molt gran a diferencia de els homes.
Comença con un anunci de «Doritos» en el que el home no li fa cas a la seua dona porque esta veient la tele i menjant els doritos, la dona tracta de cridar la atenció gins que se li ocurrisc la idea de ficar-se al llit nua i coberta de doritos i el home s'abalança sobre ella.
I el últim tracta de un home actue igual que una dona en un comercial en el que estan el la platja i tracten de persuadir e incitar a menjar una hamburguesa.
Finalment el vídeo nos demostra la diferencia que un anunci pot transmetre al tindre protagonistes homes i protagonistes dones fent el mateix paper.
En nostra opinió, no esta mal veure aquest tipues de coses en els anuncis perquè fins i tot hi ha diversitat.
Clar que no em dona la mateixa sensació, dada la nostra orientació sexual però de totes formes no veien res mal en aquest.

Clara Goldstein ha dit...

CORRECCIÓ:

Aquest vídeo, “If Women's Roles In Ads Were Played By Men”, que voldria dir “Si el paper de les dones en els anuncis foren exercits per homes”, mostra una mirada al món publicitari i als seus trucs, en aquest cas relacionats amb la dona i la seua sexualitat utilitzada habitualment, com tots sabem, per atraure clients i augmentar el benefici del producte.

La mecànica que utilitza és la de comparar un anunci original protagonitzat per una dóna, amb una còpia a mode de burla en el qual apareix la mateixa història, el mateix escenari i les mateixes accions, però exercits per un home.

D’aquesta manera, el primer anunci és de la marca “Doritos”, i mostra, a l’original, una parella en el sofà, mentre la xica està intentant parlar amb el seu xic i aquest a soles mira la televisió i menja Doritos. De repent, ella té una idea: Es posa al llit, sense roba, i tapada solament per un muntó de Doritos. El que aconsegueix la xica és que el seu xic,de repent, estiga amb ella. En el anunci fals, la copia, és un xic el que vol atraure l’atenció de la seua xica i és el que fa tot el que feia la xica a l’original.

El segon (l’original) presenta una xica considerada sexy (al menys als ulls del públic) que de fet compleix amb tots els estereotips de les dones perfectes: rossa, ulls blaus, monyo impecable, samarreta rosa, etc. És a dir, una Barbie. Al costat, trobem a un xic, amb els estereotips també del xic que “mai aconseguiria a una xica”. L’anunci s’encarrega de transmetre el missatge de “A soles no són res, però junts són la parella perfecta”. La copia és exactament igual, amb el mateix missatge, però amb un xic que en teoria és “sexy” i una xica que no ho és.

La tercera i última comparació que trobem a aquest vídeo és la del menjar sexualitzat. A l’original, apareix en un escenari de platja una xica en Bikini amb una actuació considerada sexy. En un moment, agafa una hamburguesa de la companyia de la que prové l’anunci i comença a menjar. En la copia, ho fa un xic, exactament els mateixos moviments.

El pitjor de tot, el que de veritat dóna fàstic, és que quan veiem els anuncis, aquestos mateixos, protagonitzats per xiques – és a dir, els originals – ens pareixen normals, no ens pareix estrany el paper que desembena la dona en aquest tipus de anuncis. El fet que se la sexualitze fins a aquest punt i que la població estiga tan acostumà que no senti res... Hi ha que recalcar, també, que els mateixos anuncis però protagonitzats per homes ens transmeten un sentiment de vergonya aliena increïble. Per què? És trist, realment trist, que es doni aquesta situació.

La publicitat és tot estereotips, atraure, trucs, imatges provocatives, etc. Però el que pareix ningú té en compte és el sexisme que ens entra als nostres ulls i s’endinsa al cap al veure aquestos anuncis. La televisió arriba als ulls de tothom. Avis, adults (homes i dones), xics i xiques, nens i nenes, tots estem exposats a aquesta publicitat, aquestos anuncis. Però no ens equivoquem, estar exposats no vol dir acceptar-ho. Cal acabar amb la publicitat sexista.

Carles Claramunt ha dit...

JOGUETS QUE MARGINEN

Què és el joc? Què és el sexisme? Es pot reproduir el sexisme mitjançant els joguets?

Joc. Activitat simbòlica i funcional, que supose una recreació o producció imaginària i no normativa de la realitat, tal com la perceben xiquets i xiquetes, i que adopta, segons les edats o etapes evolutives, diverses manifestacions o expressions. Es tracta d'una preparació per a la vida adulta i el seu desenvolupament mitjançant la imitació i l'aprenentatge, imprescindible per a l'evolució intel·lectual social i emocional de la persona.

Sexisme. Discriminació de les persones per raó de sexe.

I podrien estar relacionats els jocs, joguets i el sexisme? Sí, de fet ho estan i molt més del que voldríem imaginar.

Un estudi elaborat per Imaginarium d'Educació i Gènere realitzat el febrer de 2017, diu que “el 98,6% dels pares espanyols és conscient de la importància d'educar als seus fills en l'educació sense gènere”. No obstant això, el mateix informe explica que “conforme els xiquets i xiquetes van complint anys, els rols de gènere tradicionals es reforcen i les xiquetes opten per joguets normativament associats al seu gènere com les cuinetes (62%) i les nines (97%), mentre que els xiquets es decanten pels ninots d'acció (77%) i els cotxes (93%).

Però, són els joguets sexistes o és la societat en el seu conjunt la que li dóna aqueix valor afegit? Doncs bé, cap joguet és sexista de per si mateix. Són els publicistes els que a càrrec de les grans empreses s'encarreguen de promocionar i transmetre el problema als pares, els qui al seu torn tracten d'enfocar-ho en el temps d'oci dels seus fill.

Basats en el binarisme de gènere els joguets queden emmarcats de la següent manera: rosa per a ella, blau per a ell, nines per a ella, guerrers per a ell. Quant als estereotipus, sembla que les dones hagen de resignar-se a la reproducció i a la manutenció de l'home qui, per contra, ha de mostrar sempre la seua força, la seua valentia, la seua falta de tacte i de masculinitat.

Però no pot un home ser un bon educador o un bon cuiner? O una dona ser
bona mecànica o pilot de carreres? Com a consumidors, hauríem de poder rebre una informació veraç, objectiva i comprensible de tots els productes posats a la nostra disposició. No obstant això, no hi ha gens d'objectiu i comprensible en la reproducció de la discriminació mitjançant el joc, i és aquest una manera d'inculcar valors en funció del gènere.

Hauríem de reflexionar abans de triar un joguet. Des de l'educació començar a trencar amb els estereotipus de gènere i així lluitar per un futur més just i igual. Mirar al futur amb esperança i afavorir la integritat i el desenvolupament. Hauríem de reflexionar sobre el sexisme.

Gabriela Wolf ha dit...

Encara que siga un vídeo curt i sense paraules, et deixa molt clar qual és problema amb la publicitat de hui en dia (l'antiga també té moltíssims però no els mostren en eaquest vídeo) . En primer lloc, jo al mateix temps que vaig creixent i em vaig donant compte de tot el que es normalitza en aquest món, em done compte que la societat i la joventut ja veuen normal que una xica isca en banyador per a qualsevol tipus d'anunci, siga de perfum, de refrescos o com en aquest vídeo, de comida ràpida.
El següent que s'ha de destacar és la incomoditat que poden arribar a sentir algunes persones al veure un home tan sexualitzat, com bé diu el vídeo potser amb les dones no et sents igual?, la resposta és clarament no. Estem acostumats a veure el cos semi desnut d'una dona en qualsevol anunci, però a l'hora de pujar qualsevol foto a les xarxes socials falta temps per a insultar-li i dir-li que no es respecta i que es tape.
Una dona no té perque aguantar comentaris així si és tan normal vuere cossos en banyador o en llenceria en totes parts, en películes, series, anuncis, etc.
En conclusió no soles es té que normalitzar els anuncis de dones sense tindre que estar en roba mínima si no que es tendria que normalitazar a més a més el cos d'una dona en les xarxes socials.