12 de juny 2014

Esport i patriarcat


13 comentaris:

Pau Mill ha dit...

Hola bona vesprada,
Aquest vídeo tracta sobre el esport entre dones y homes y el mundial de Brasil. Però em pareix que tot el que diu no es veritat ja que lo de que el mundial es soles per a homes no es cert ja que jo estava veient la presentació de el partit de Brasil – Croàcia i el xiquets que eixien eren xiquetes i xiquets.
També en la meua casa som 3 xics i 1 xica y a la que més li agrada el futbol es a la meua mare al meu pare no li agrada gens. O en classe a Paula i a Mireia si li agrada el futbol i a Diego i Jaume no li agrada gens exina que no te res a veure. Lo de les dones de brasil també es exina però no soles sofreixen injustícies les dones els xiquets pobres també ho pasen molt malament exina que no es l’únic que es injust a Brasil, que jo no ho compartisc però no es just que li donen tota l’importancia a això.
Aquesta es la meua opinió un comiat Pau,Adéu.

Laura Goldman ha dit...

Bona nit, (R)

He vis el vídeo i la veritat és que té tota la raó, jo aquest mundial m'he proposat no vore'l ja que tampoc em suposa ninguna necessitat. I és que a mi m'agrada el fútbol però no el d'aquets tipus, en Brasil han desnonat a moltes persones per a que quan arribe la gent es pense que tot va bé i hi ha moltíssima repressió, a causa del mundial molta gent ho està pasant més mal que abans a Brasil i això no em pareix bé. A mi m'agrada el fútbol com esport, però no el que comporta. És una cosa que mou a massa gent, es podria dir que el fútbol és una de les coses que més li importa a les persones i això em dóna moltíssima ràbia, hi han coses que tenen molta més importància i són més vitals que vore a 22 persones darrere d'un baló i la gent passa.

Jo respecte que a la gent li encante el fútbol, cadascú té uns gustos, però no sé, és com que li importa a massa gent. No hi ha ningun esport ni ninguna cosa que tinga a tanta gent darrere i tants seguidors, o això em pareix a mí. Estic convençuda que si digueren de prohibir el fútbol la gent es queixaria molt més que quan van prohibir l'avort i es que la gent és aixina. Jo, personalment, no m'ho explique.

En relació a lo de les dones estic 100% d'acord en lo que ha dit ella i crec que té tota la raó del món, però no només en el fútbol sinó en tot, en totes les coses les dones som inferiors, bueno, en netejar i planxar i les tasques de casa no, perquè això sí què és cosa de dones, no? Vivim en una societat que encara és masclista i ens va a costar moltíssim acabar amb això, però estic segura de que algun dia ho conseguirem :) Adéu!

Rosa Sanchis ha dit...

Hola Pau,

hauries de tornar a vore el vídeo. Segons aquest, l'esport, i especialment el futbol és una metàfora del paper que acomplim les dones en el patriarcat: un paper absolutament secundari. I que a ta mare a les teues companyes de classe els agrade mirar aquest esport no invalida aquesta tesi; només faltaria que les persones a sa casa no pogueren mirar l'esport que volgueren!!! tot i que també s'ha de dir, és la insistència dels mitjans de comunicació la que fa que el futbol estiga per tot arreu i que siga mooooolt difícil mirar cap a un altre costat.

Tornant a l'esport com a metàfora del patriarcat, la xica del vídeo explica que en l'esport no profesional les xiques, si volen practicar-lo, ocupen un lloc marginal, entrenen quan les instal·lacions dels xics es queden lliuren, solen heretar els equipaments, són criticades per por femenines, etc. I en l'esport professional, o no estan o simplement ocupen lloc d'animadores, d'alleugeridores de la tensió, de pits o culs que es mostren per a entretindre al públic masculí, etc. Si mires el documental “Cuestión de pelotas”, que també està en aquest blog, sentiràs a les protagonistes denunciar les dificultats que els posen per a poder practicar aquest esport.

I pel que fa al teu segon argument, que no solament pateixen les dones, que també pateixen les criatures; doncs sí, també pateixen les criatures. Això significa que no hem de denunciar que les dones són pobres, ornaments, simples cossos, prostitutes, etc.???

Rosa Sanchis ha dit...

Mira, un anunci on solament apareix una xica però amb tacons, no siga cosa que per tindre una pilota entre les cames perille la seua feminitat: https://www.youtube.com/watch?v=-T7zyezBkuY

Pau Mill ha dit...

El comentar que vaig publicar es de Reccuperació un comiat pau

Unknown ha dit...

Hola Maria, ja feia molt de temps que no em passava per aquest blog. Aquest vídeo té molta raó. el deport i la xica són incompatibles per aquesta societat. ja estic molt farta d'escoltar a homes dir que les dones no podem jugar a futbol perquè és un joc d’homes! Tant les dones com els homes tenim capacitat per a poder jugar i això ningú ho pot negar. Per desgracia vivim en una societat molt masclista en la qual sempre estem darrere del homes. És hora d’eixir al carrer i hora d’eixir a la canxa de futbol i demostra als homes i a tota persona que no som pitjor ni inferior que ningú!!

Rosa Sanchis ha dit...

Hola Lídia,
quina alegria llegir-te de nou per ací!!! Ja saps que a karicies sempre seràs benvinguda. I estic totalment d'acord amb el que dius!!! Una abraçada i bon estiu.
Maria

sandra de burgos ha dit...

En aquest video se parla de que en el deport, les dones no hem llegat a ser aceptades .Yo he pensat el el deporte es machista perque sempre som un objecte i ademés me pareix injust que als de color se les trate meys que a nosaltres
!TOTS SOM IGUALS!.Lo de que les dones de brasil que tenen que prepararse i tenen tota la raó.

eli the burgos ha dit...

hola.
he vis aquest video y tes toda la rao yo crec que el deport es de machista

Sara Becker y Yoli Wolf ha dit...

Bona vesprada a tots.

Nosaltres, pensem que tots els esports son mixtes, en veritat no són uns de xics i altres de xiques, però en el nostre cas, em fet esports de tot tipus i no ens han discriminat, però som conscients de que en molts llocs si que passa, a demés la majoria dels partits importants transmesos per televisió, mes del 70% es de xics, encara que els de dones també és retransmeten per la tele, la majoria de persones pensen que no són importants, però nosaltres també som importants, en sentit de que ens esforcem tant com ells i que som iguals que ells, que també ens mereixem que ens aplaudisquen i que ens animen. Som dones, si, i que? A vegades juguem millor que ells i tot, i ningú diu res al respecte. No fa molt em vist per televisió que les dones tenim mes medalles que els homes en els esports del nostre món, com en basquet que em sigut subcampiones, i també a tennis, per primera vegada juga amb els homes com “un més”,es una de les primeres que li passa alguna cosa així, i hi han molta gent que està en contra d'açò, opinem que açò no tindria que ser ninguna cosa estranya, ja que tenim el mateix nivell.

Una abraçada.

Lucia Galvez i Tamara Mistral ha dit...

Hola, a nosaltres aquest vídeo ens agrada bastant, perque explica que en el deport les xiques no tenen que estar en un segon plá i també em pareix una opinió molt bona perque les xiques tenen els mateix dret a jugar a diferents esports com els xics. CONTINUARÁ...

Ignacio Amorós ha dit...

Aquest vídeo tracta del esport, i segons les dones diuen que l'esport s'ha convertit en una metàfora del paper que juguen les dones en la societat patriarca. És a dir, no estan.

També diu que elles sempre estan darrere nostra, i que elles podran entrar o tindran equipatge si nosaltres volem. Algunes coses que a dit aquesta dona no em pareix bé, ja que no es cert. Les dones en els esports no professionals tenen un paper, igual als dels xics, ja que poden entrenar igual que els xics i no per ser xiques tenen que estar esperant a que deixen el camp lliure, tinguen equipatge i material.

Finalment diu que les dones en realitat sols apareixen en els esports professionals, pero ella diu que apareixen d'una manera diferent, ja que les utilitzen per a els descans, per a animar a les persones que estan deprimides perquè han perdut o simplement quan elles fan esports, porten uns equipatges un poc provocadors.

Adriana Addams ha dit...

Aquest vídeo descriu molt bé la realitat. A nosaltres ens ensenyen des de molt xicotetes que nosaltres tenim altres coses per fer i el deporte és per als homes. Per exemple el futbol se'l deporte molt favorit i si algú diu ‘’futbol’’ tots pensen que se'l deporte dels homes i si es diu ‘’ ballar’’ o ‘’ballet’’ tots pensem que se'l deporte de les dones, però per què? Hi ha dones que juguen ‘’deporte masculí’’ millor que els homes.

En el diccionari o a on sigui en la definició no pone ‘’deporte masculí’’ o ‘’deporte femení’’. El deporte ha de ser per divertir-nos.

Finalment diu que les dones en realitat sols apareixen en els esports professionals, però ella diu que apareixen d'una manera diferent, ja que ens utilitzen per al descans, per a animar a les persones que estan deprimides perquè han perdut o simplement quan nosaltres fem esports, etc. En el que estic totalment d’acord és que ens sexualitzen perquè portem una ropa molt provocativa, ensenyant el nostre cos.