25 de març 2014

Publicitat sexista


En primer d'ESO estem treballant la publicitat i el meu alumnat ha suggerit aquestos anuncis. A classe hem debatut sobre el masclisme de la publicitat i n'hi ha un fet que sempre em crida l'atenció: hem educat la mirada per a detectar el masclisme que converteix les dones en objectes sexuals o les relega a les tasques de la llar, per exemple, però no la tenim educada per a vore el sexisme que afecta els xics i que els presenta com a persones que només s'interessen per l'esport, pels cotxes o per lligar. És com si els hòmens foren així, per naturalesa, i no s'hi poguera fer res per canviar aquesta situació. Elles són les potencials víctimes de la discriminació (per a qui la veu, ja que la majoria de gent pensa que n'hi ha igualtat) i ells són així: hòmens!

Com és possible aquesta miopia? Crec que tenim l'androcentrisme tan interioritzat que no els mirem ni per a responsabilitzar-los del masclisme ni per a defensar-los del sexisme. Perquè a vore: és tan ridícul un grup de dones cridant com a boges per un armari ple de sabates, com un grup de xics cridant per una nevera plena de cerveses, o no? I si la meua parella em preguntara si estic amb ell per un cotxe que és meu, el deixaria immediatament per estúpid! I no diguem del paio que pretén lligar perquè té un Mercedes i no sap conduir!! Quina parella de ximples, ell i el seu amic!

La meua proposta és seguir denunciar el masclisme però també evidenciar com afecta el patriarcat als hòmens i reivindicar unes altres formes de ser-ho: per exemple el que no vol lligar; el que no s'arrisca estúpidament; el que mira als ulls a les xiques i no als pits; el que no li importa que la seua parella sàpiga més que ell; l'homosexual; el sensible que plora i és empàtic; el que cuina i té cura de les altres persones; el que és afectuós amb els seus amics, etc.

Ja està bé que els únics protagonistes dels anuncis siguen hòmens preocupats per ximpleries!!!

I ja està bé que les dones només siguen objectes sexuals preocupades per la moda, per cuidar de la família, pel dinar, la neteja o per posar rentadores!!!








(Enviat per Andrea)

(Enviat per Raquel)

19 comentaris:

Dani Goldman ha dit...

Aquesta entrada tracta del masclisme, però també parla de com els anuncis, a part de fer masclisme, deixen als hòmens en ridículs que solen pensen en cervesa i en lligar. Per a aquestes dues coses mostren cinc vídeos.

El primer vídeo tracta de dos hòmens que estan en un bar i un li diu a l'altre que per què s'ha comprat un mercedes i no lliga res. L'altre li respon que és perquè no té carnet de conduir. Això és una mostra de que als hòmens a soles lis agrada lligar.

El segon són una parella que estan desdejunant i l'home li diu a la dona:
-Tu estàs amb mi per el meu cotxe, veritat?
-Però si el cotxe és meu.
-Ho sé, però tot el món pensa que és meu.
Això demostra que la gent està acostumada a pensar que coses com cotxes deuen ser dels hòmens, encara que també poden ser d'una dona.

El tercer vídeo parla de unes armes de joguet, que poden ser per a xics o xiques, excepte que per a les xiquetes tenen que ser roses o morades.

El quart és un vídeo d'un home que ens ensenya com, segon ell, les dones es moren per la moda. Per a això, fa un vídeo de com quan se'ls donen es posen a cridar com boges.

El últim tracta d'una dona que mostra a les seues amigues una habitació plenes de sabates, i el mateix fa un home amb els seus amics, a soles que ell lis ensenya cervesa. Aquest vídeo deixa als hòmens com si a soles li agradaren la cervesa.

La meua opinió és que això és una bona demostració del masclisme i el sexisme que ix per la televisió.

Manolo Zetkin ha dit...

Aquest video tracta sobre la discriminació masclista i sexista, perquè, en aquests anuncis dona la imatge que a les xiques sols lis agraden la roba, les sabates,vestits... i als xics sols le caervezai ja, no ho veig just, perquè, no sols al xics ens poden agradar les cervezes i a les xiques sols la roba.

N'hi ha un altre video que es molt masclista, perquè, el xic li diu a la seua dona que té un cotxe, però en realitat el cotxe es de la dona i no del home, es un poc denigrant per a les dones i homes perque la xica queda apartada com si res fora seu, o el xic per presumir de una cosa que no es seua

Eman Goldman i Costin Anthony ha dit...

Aquest vídeo tracta de la discriminació de les xiques, perquè les armes són més suaus i tenen menys perill. Les xiques també poden utilitzar les mateixes armes que els xics.

No es just que a les xiques els posen armes de color rosa i morat, amb dard menys perillós.
La marca Rebelle també te les mateixes armes per als xics però les seues armes son més perilloses.

La nostra opinió és que les xiques tenen que tindre les mateixes armes que els xics i apart a les xiques no sols les agrada el color rosa o morat, també li poden agradar altres colors.

Clara Zetkin i Paula Campoamor ha dit...

Nosaltres pensem que abans de fer el anunci , es podria pensar un poc millor com fer-lo perquè a vegades poden ofendre al sexe masculí o femení.
En aquests vídeos mostren que hi ha discriminació sexual a la publicitat , es a dir que les dones tenen com a model; que les agrade sempre la roba, anar de compres, el color rosa...
i el hòmens; que sempre les agrada estar prenent cervesa, veient sempre el futbol, anar sempre lligant amb totes les dones...
Pensem que no es així, ja que no totes les persones tenen el mateix gust, ja que no a totes les dones les agraden la moda o el color rosa i no a tots el homes, el futbol i estar bé sempre..

Per altra banda, des de sempre, a les xiquetes de menudes ens regalen nines, cuinetes o joguets roses.
Mentre que les xiques també poden jugar amb el joguets del xics, al igual que els xics amb joguets de xiques sense que se'ls mire mal.
Nosaltres no podem entendre perquè el color blau sempre a estat vist per xics i el rosa per a les xiques, si també ens poden agradar altres colors diferents...

Tampoc ens pareix bé que publiquen anuncis d'aquest tipus perquè de vegades ens dicriminen massa i donen una imatge que no es certa de hòmens i dones.

Jesús Thompson ha dit...

Els vídeos tracten sobre que els xics, a soles els agraden la cervesa, els cotxes (per a lligar) i les dones. També diuen que a les xiques soles els agraden la roba, la moda i que donarien la vida enfront als lladres soles per aquesta.

Açò és molt sexista ja que deixa malament als xics i a les xiques, com si fórem obsessionats.
Majoritàriament, els anuncis solen ser masclistes, a soles que nosaltres no ho notem perquè la societat està acostumada a aquestos.

A mi em pareix molt malament que la societat siga tan masclista i tan sexista, que les xiques estiguen discriminades i ells també.
He estat buscant alguns anuncis on també es discrimen a les xiques dient que les dones només serveixen per a ser mestresses de casa. Us anime a que els visiteu!!!

Me Leggs: “Es bueno tener una chica en la casa”.
Són dues fotos molt masclistes.

http://www.youtube.com/watch?v=zTA7DVeLa78
Bucler 0,0.
On ix que els xics encara que no siguen amb alcohol canvien al vore una cervesa.

Andrea Du Chatelet ha dit...

En aquesta entrada apareixen cinc vídeos, en els quals als homes a soles li agraden la cervesa i els cotxes,i a les dones com unes fanàtiques de la moda.

En el primer un home ha comprat un Mercedes, i l'amic li ha preguntat que com no ha lligat amb el cotxe que té, i ell li contesta que encara no tenia el carnet de conduir.

En el segon un home li diu a la seua parella que a soles està amb ell perquè té un Mercedes, però el cotxe es de la dona, però ell seguix dient que tot el món es pensa que el cotxe es seu, però ella diu finalment que no.

En el tercer anuncien un arc, una pistola i una ballesta de la marca Nerf que són especialment per a les xiques que són de color morat, rosa, blanc ...

En el quart un home diu que no deixen que la seua dona descobrisca la tenda de roba online Zalando perquè els preus son molt baixos i els enviaments i devolucions son gratis. També diu que li ha destrossat la vida.

En el cinqué anunci l'amfitrió de la festa li ensenya als seus amics una nevera plena de cerveses i l'amfitriona li ensenya a les seues amigues un armari ple de roba, sabates, bosses de mà ...i es fiquen a cridar com bogos.

La meua opinió del primer anunci es que als homes els fiquen com ximples, perquè qui es compra un cotxe sense saber conduir? I damunt l'amic li diu que com que encara no ha lligat amb el cotxe que té. Per què els homes tenen que lligar amb un cotxe? Que ximpleria. Crec que alguns homes si que es preocupen molt pel sou vehicle, però gran part del hòmens no es preocupen, inclòs no els agraden. En el segon, hi ha un home que diu que el vehicle que ha comprat la seua dona es seu, i que tot el món es pense que es seu i ella li diu que no es seu i que la gent no es pensa que es seu. L'home queda com un ximple perquè es vol creure que el cotxe de la seua parella es seu. En el tercer han fet unes noves armes especialment per a xiques que el seu color es rosa, morat, blanc ... Per què? No podem utilitzar les dels xics?

Aitana West i Paula Roussel ha dit...

En aquesta entrada hi ha uns anuncis. Alguns són sexistes i uns altres masclistes.

En un de ells, ixen unes dones que es tornen boges al vore un armari ple de roba. Els hòmens, en canvi, es tornen tots bogos al vore una habitació plena de cerveses. A nosaltres açò ens sembla una mica sexista. Ja no a soles està discriminant a les xiques, sinó que també als hòmens. En l'anunci estan donant a entendre que els hòmens són un poc borratxos. Com si tots estigueren obsessionats amb la beguda alcohòlica. Com si a soles els importara beure i beure. Açò és una injustícia. El que volem dir és que no tots els hòmens estan bogos per l'alcohol. No totes les dones estan boges per la roba.

En un altre, apareixen 3 xiquetes amb unes joguines exclusivament per xiques. Aquesta marca també fa joguines per als xiquets. La diferència és que les de les xiques son roses, morades i blanques. Les dels xiquets son de tots els colors menys rosa i morats. Nosaltres ens preguntem per què ho fan així. En aquesta societat sempre ens han etiquetat per colors. “El rosa és un color de xiques.”.“ El blau és un color per als xics...”. Totes aquestes coses no són més que ximpleries. Els colors no són de ningú. Si a un xic li agrada el rosa... Que passa? Aquest color és un com tots els altres.

El que passa és que la societat ens ha dictat com tenim que ser, vestir, pensar...
podríem dir que ens estan ensenyant a viure. A ser copies. Tots els xics han de ser atlètics, forts, masculins... Les xiques han de ser fràgils, femenines, educades...NO. No, no i no. Cadascú és com és. Ningú ha de dir-te com ser, que fer, com pensar...

Raquel Kent ha dit...

Aquesta entrada es compon de cinc vídeos masclistes i sexistes que discriminen a les xiques i als xics dient el que no fan ni son, per exemple als xics sempre els posen com els amos dels cotxes o com els que més els agrada la cervesa. En canvi a les xiques les posen com a model de tornar-se botges per la moda. No te que ser sempre la mateixa idea! Cadascú és com és, i no igual que com l'anuncien.

En el primer vídeo anuncien a dos amics, un que té un Mercedes i l'altre li pregunta que com que no lliga res amb el cotxe tan bó que s'ha comprat. Aleshores li contesta que no carnet de conduir.

En el segon vídeo una dona es compra un Mercedes i l'home fa com que el cotxe és d'ell, el mostra als seus amics i tots creuen que el Mercedes és d'ell i no de la seua dona. Quan la dona s'adona li diu que no, que és d'ella.

En el tercer anuncien Ref Reve que són arcs i pistoles de color rosa, morat, blanc... i són especials a soles per a les xiques de l'anunci, es a dir que els xics no poden usar-les.

En el quart anuncien la marca de sabates Zalando i diuen que amb aquestos complements les xiques es posen a cridar, es a dir que fiquen a la dona com a fanàtica de Zalando i no d'altra cosa.

Per ultim en el cinquè anuncien la cervesa Heineken amb dos sales diferent, una amb roba,sabates,complements... que és on apareixen les xiques cridant com si estigueren boges, i en l'altra habitació apareixen els xics cridant perquè la sala estava plena de cerveses Heineken.

En la meua opinió això no és correcte perquè a soles fan que la gent pense figures que no són veritat, pot oferir a les persones que estan veient l'anunci, tendrien que pensar que és el que volen anunciar.

fran wolf :) ha dit...

Jo pense que vivim en un món masclista en el qual a la dona se li tracta com a un objecte i se li infravalora i al home se li tracta com si fora un crack.

La finalitat del primer video deixa al home en evidencia ja que pensen que a soles fa falta tindre un bon cotxe i carnet de conduir per a lligar, del qual no es així.

En el segon el que deixa en evidencia del masclisme es que si una dona porta un bon cotxe la societat pensa que es de l'home.

Del tercer video la conclusio que he tragut es que la societat segueix pensant que els colors rosa o morat segueixen sent colors exclusivamen per a les dones.

Del cuart video l'unic que puc dir es que la "relaccio" de la moda-xica segueix en el pensament actual de la gent encara que cada vegada n'hi han més homes en relacció amb la moda.

en el cinqué video el que mostra la equivoca ideologia de la relacció dones-moda i homes-cervesa.

Barbara Wolf ha dit...

Vaig a comentar aquesta entrada ja que te molt que comentar,me agradaria comentar tots els anuncis.

El primer fa donar a entendre que les dones estem amb els homes per diners i que nosaltres no som capaços com en aquest vídeo de tindre un Mercedes ja que el amor i el gust als cotxes sempre son per als hòmens. ¿Les dones no tenim dret a agradar-nos els cotxes? ¿Que hi passa si els tenim aquestos gustos? ¿Que som marimachos? Pense que les dones tenim qualsevol dret a que ens agraden les coses de hòmens tants com els cotxes,motos,futbol,etc.

El altre vídeo ja me agrada molt mes, clar que a les dones lis agrada el jocs de guerres les pistoles,espases,arcs i altres utensilis. Peró pense que perquè no fan sempre un anunci amb xics i xiques aixi faria entendre que tan com dones com hòmens som capaços a jugar a jocs de guerres,superherois,etc. Rebelle Spot Official es un vídeo molt reivindicatiu i me agrada molt.

Els altres dos vídeos que hi queden pense que tracten a les dones com posesses de la roba i que sols necessitem roba per a viure i per a ser feliços, en canvi també hem pareix mal que posen als hòmens com alcohòlics, també hi ha hòmens que lis agrada la roba i dones que lis agrada el alcohol.

Finalment pense que els anuncis tendrien que estar alternats i tant com hòmens com dones tenim dret a fer el que volem sense ningú estereotip.

Melissa Nelken ha dit...

Ací tenim una altra entrada sobre publicitat, i és clar, ja que alguns anuncis ixen que per la tele són masclistes i no ens adonem.

Primerament he de dir que l'anunci de les cerveses i les sabates em pareix patètic. Mostra que els homes sols es preocupen per la cervesa i és el millor del món; i a la mateixa vegada, el mateix ens passa a les dones amb les sabates. Clarament, aquesta publicitat l'ha inventada un home, o com a molt una dona masclista. Dona a entendre que només donem importància a ximpleries, coses materials. És clar que a les dones ens agraden les sabates, però jo crec que els crits que han pegat eixes dones només mostren que no tenen prou cervell... Canviant als homes, el mateix he de dir sobre la cervesa. No hi ha més coses? Ah sí, cotxes.

El que he volgut donar a entendre amb el que he dit és que ens mostren com gent sense cervell, i això no és cert. Que passaria si fóra al revés? El que passaria és que si una dona entra a una nevera plena de cerveses i fa el mateix que ells ja diran “mira eixa bollera”. I de la mateixa manera si un home fa el mateix en un armari ple de sabates dirien “mira quin maricó”. Ací tenim un altre exemple de desigualtat.

Respecte als altres anuncis, he de dir que un home que intenta lligar perquè té un bon cotxe i coses així ja se'n pot anar a la seua casa perquè potser no se n'adona però fa el ridícul. Els homes que intenten lligar amb coses materials em pareixen... Millor no ho dic. Una vegada vaig vore com uns xics se li apropaven a una amiga i intentaven lligar amb ella segons el mòbil que tenien... “Mira el meu mòbil”, “El meu és millor” i eixes ximpleries. El pitjor era que ells pensaven que si tenien un mòbil més gran o més modern anaven a lligar més.

Finalment he de concloure amb que hi ha més maneres de fer publicitat per a que compren el teu producte i no és necessari deixar les persones com a ximplets.

Mireia Kent ha dit...

Bon dia, hui vaig a comentar sobre publicitat sexista, la qual podem vore en qualsevol moment i en qualsevol lloc.

Començant pel segon vídeo, vull dir que les dones també podem aconseguir coses, com en aquest cas, un cotxe. Els cotxes no estan fabricats exclusivament per a homes, i ja que estem parlant d'automòbils, també he de dir que hi ha homes que condueixen malament, i que no totes les dones ho fan tan mal com ells diuen.

Per fi! Per fi veig un anunci on es parla i es practica l'esport i només ixen xiques, mai havia vist cap i he de dir que m'ha sorprès. Apareix en un moment una frase que es sol escoltar, “jugues con una nena”, si, això és el que sóc, com tindria que jugar sinó? A més, cadascú té la seua forma de fer les coses i no tenen perquè jutjar-la.

Vull també dir que fa uns anys hi havia un anunci publicitari pels autobusos que tractava sobre la velocitat que hi havia que dur a la ciutat i deia així: “El meu pare la respecta, i el teu?”. No sé què penseu però jo crec que és bastant masclista, les mares no condueixen? I així s'ho vaig comentar a tota la meua família. Ells s'adonaren en eixe moment i em donaren la raó.

No veig quasi la televisió i menys mal perquè no suporte els anuncis sexistes, encara que hui en dia hi ha publicitat per qualsevol lloc.

naeomi ha dit...

En aquesta entrada tracta de parlar sobre el sexisme i sobre el masclisme , hi ha vídeos que son masclismes i altres sexistes com per exemple el segon vídeo de le entrada que es tracta del masclisme perquè apareix un home que fa tots pensem que el cotxe de la seua dona es seu perquè es crec que es millor que la seua dona i en realitat no , el cotxe lo ha comprat la seua dona con el seu diner.
Altre exemple es en el tercer vídeo que es tracta de pur sexisme, en el anunci apareix una marca de pistoles que en realitat son per a els xics encara que la marca ha creat pistoles únicament per a les xiques i com sempre son rosas , morats i blancs com es pot ver en el anunci.
Resumeixin es a dir , el sexisme i el masclisme esta present en totes les parts , principalment en els anuncis com es pot ver , i en la meua opinió no estic d'acord con aixo , perquè tant els xics com les xiques tenim els mateixos drets i son tots iguals , ningú sex es millor que el altre encara que altres persones no pensem lo mateix.

Jordi Kent ha dit...

Bon dia a tots i a totes.

Aquestos anuncis que vaig a comentar avui, baix el meu punt de vista son masclistes y consumistes, deixen a les dones com que soles volen roba i als homes sols cotxes.

El primer anunci, et fa creure que es súper important tindre un cotxe determinat per a poder lligar, ni que les dones es fixaren en el cotxe, a més es una ximpleria comprar-se un cotxe sense tindre el carnet de conduir. Es com si un calb es comprara una pinta.

El segon anunci es el típic cas que passa en la majoria de les famílies el millor cotxe i més nou el te l’home i lo pitjor de tot esquè la societat creu que l’home es qui el compra encara que no siga eixí .

En el tercer anunci, es necessari que les dones demostren que son fortes utilitzen les pistoles i practicant el futbol?

En el quart anunci ens esta dient que la dona es una compradora compulsiva de moda i que l’home es el responsable.

El últim anunci es sexista, ja que les dones assoles volen roba i els homes sols volen el alcohol.

Adéu.

Dani Kent ha dit...


Hola,

Hui vaig a comentar aquesta entrada anomenada “Publicitat sexista”. A l’entrada apareixen 5 anuncis de la televisió dos són de Mercedes, un de nerf, un altre de Heineken i l’altre és de zalando, els anuncis són masclistes i consumistes i representen a l’home com si a tots els agradaren els cotxes i la cervesa i a totes les dones com si els els agradara sempre la roba.

En el primer anunci que és el de Mercedes apareixen dos homes parlant i u li diu a l’altre com encara no ha lligat amb ninguna xica amb el cotxe que té i l’altre li diu que no té carnet.

El segon anunci, l’altre de Mercedes, ixen un home i una dona parlant i l’home li diu que si està amb ell sols per el Mercedes, quan el cotxe és de la dona, i jo crec que diu l’anunci que l’home té que tindre un cotxe millor

El tercer anunci, el de Nerf, ixen unes xiques jugant amb les pistoles Nerf i diuen que están fortes per jugar al futbol.

El quart anunci, el de Zalando, fa l’anunci com que les dones sols li agrada la roba i són compradores compulsives i a l’home el representent com molt responsable.

L` últim anunci és sexista perquè diu que als homes sols els agrada les cerveses i a les dones comprar.

Jo crec que els publicistes haurien de pensar un anunci que no siga masclista i espere que no hi hagen més anuncis masclistes.

Adeu.


Laura Goldman ha dit...

Bon dia, (R)

En aquesta entrada vaig a comentar els videos un a un, perquè em serà més fàcil.

Primer video: aquest a nunci de Mercedes no m'agrada gens, no li donen utilitat al cotxe més que per a “pillar”. Es veu que el xicon s'ha comprat el cotxe només per a això, perquè no té ni carné de conduïr, no sé a què espera tenint ja el cotxe. Es suposa que a les dones ens atrauen els homes pel tipus de cotxe que porte? A mi això em pareix molt materialista i superficial, no està gens bé que ens caracteritzen d'aquesta manera.

Segon video: d'aquest anunci pense el mateix que de l'anterior. Ara ja ni el que té la dona és seu, la gent ha de creure que el cotxe és de l'home i damunt l'home li pregunta a ella que si estan junts pel cotxe que té, senyor, quin cotxe? Si és de la teua dona, que pintes? Me crema moltíssim, ja no podrem ni tindre un cotxe sense que la gent pense què és del nostre home.

Tercer video: aques video no l'he vist tan malament, diu que les xiques som nosaltres mateixa i que també fem moltes coses com els xics, lo únic que no me mola és que les armes hagen de ser rosa i es criden “rompecoraxones”. No m'ha agradat del tot, però per lo menys no és tan roin com els altres dos perquè vaja tela.

Quart video: auquest anunci segur què és super real, segur que la teua dona si troba una pàgina de roba com Zalando es torna loca. No m'agrada la imatge que tenen de les dones, ens posen com super materialistes i d'aquestes coses materials que ens agraden són roba i sabates i coses aixina, i damunt, e tacó i vestits no de sabatilles i vaqueros.

Cinqué video: en aquest video ens han ficat els dos models, es resumeix la visió que té la societat dels dos sexes: els homens són amants de la cervesa i sempre van junts només ells i les dones continuen sent amants de la roba i sempre van juntes, perquè al video ixen primer el grupet de totes les xiques i després el grupet de tots els xics, cridant com fanàtic per dos coses super insignificants, havent tantes coses importants al món.

David Smith ha dit...

Bon dia,
Volia comentar aquesta entrada perquè no em pareix be que facen anuncis diferents per a xics i xiques, perquè a una xica li pot agradar una cosa d’un xic o viceversa. Al anunci de “Zalando”, també podria ser un xic el que grita, o al de “Nerf”, perque tenen que fer unes pistoles especial per a xiques, tambe al de “Heineken”, que posen que es igual una armari ple de roba, que una nevera plena de cervesa. El publicistes ja no saben que inventar-se.

Aquesta es la meua opinió. Un comiat.

(Recuperació de juliol 93 paraules)

David Smith ha dit...

Bon dia,
Volia comentar esta entrada perquè no em pareix be que facen anuncis diferents per a xics i xiques, perquè a una xica li pot agradar una cosa d'un xic o viceversa. A l'anunci de "Zalando", també podria ser un xic el que crida, o al de "Nerf", perquè tenen que fer unes pistoles especials per a xiques, també al de "Heineken", que posen que és igual una armari ple de roba, que una nevera plena de cervesa. El publicistes ja no saben que inventar-se.

No es juga com una xica o com un xic. No es compra com una xica o com un xic. No es condueix com una xica o com un xic i no es disfruta com una xica o com un xic. Perquè tot depèn dels gustos personals de cada persona. Persona, dóna igual el gènere. Les persones som úniques, en gustos i en tot, a banda del nostre gènere.
El problema és que el món de la publicitat juga amb nosaltres i amb els nostres costums perquè comprem. Ens estudien, utilitzant els tòpics i no la realitat.

Com he dit, no saben que inventar-se. Però haurien de tindre més atenció, perquè la televisió entra en els caps de molts xiquets que no saben encara la realitat perquè són xicotets. Crec que des de les famílies també s'hauria de denunciar. De fet hi ha associacions de consumidors on pot fer-se i molts anuncis han hagut de retirar-se per sexistes. Com un d'una marca molt coneguda de perfum, on una xica pareixia ser agredida per diversos xics. I amb tantes dones mortes per violència de gènere, no crec que haja que ironitzar, ni prendre estos gestos a la lleugera, només per a vendre o perquè s'acorde tot el món d'eixa marca.

Aquesta es la meua opinió. Un comiat.

Paula Campoamor 1Batx. Humanistic ha dit...


Quan vegem un anunci som capaços de reconéixer si aquest és masclista o no ho és? Seríem capaços de dir si l'anunci pot afectar a un grup de persones o fer sentir mal tant a homes com a dones?

Per començar, vull dir que aquesta setmana volia comentar una entrada diferent de les que normalment faig, vaig buscar en els apartats del bloc i vaig trobar la secció dels anuncis i publicitats masclistes. Aquesta entrada em pareix molt interessant, ja que ens ensenya a diferenciar els anuncis i potser a classificar-los. Fent al·lusió a la primera pregunta que he plantejat és ben cert que jo no m’haguera adonat de certs anuncis que pensava que complien un respecte a la societat. No obstant això, no sols m'he vist aquesta entrada, sinó que m'he vist com uns 6 o 7 vídeos que parlaven del masclisme als anuncis així que, intentaré comentar-los tots resumidament.

Uns dels vídeos que més m’han cridat l’atenció ha sigut aquest on pareix que una parella ha canviat d'habitatge i ella ensenya a les seues amigues el seu vestidor, aquestes comencem a cridar per la quantitat de roba que té la protagonista. Per altra banda, apareix l'home amb el seu grup d’amics que els ensenya com un vestidor, però aquesta vegada, aquest no és de roba, sinó que en te Cervesa i crec que hi ha una televisió per beure el futbol. Aquest anunci pot causar certs problemes a la societat, ja que indirectament o directament, classifica a les dones amb la roba i als homes amb el món del futbol i la Cervesa.

Però, que podria passar si una dona o home no es sent identificat amb aquesta classificació dels sexes i la dona prefereix estar veient el futbol en compte de comprant i provar-se'n roba? O si l’home odia el futbol i la cervesa i s’inclina més per l’esperit de comprar i mirar sabates, vestits o samarretes, entre altres? Aquestes persones que perfectament podrien ser adolescents en etapes de no saber quina és la seua orientació sexual i que estigueren atordides per una societat masclista i classificadora, podrien estar afectades amb aquest anunci, ja que potser els cause més inseguretats i inclús pot fer-los pensar que no encaixen en la societat i que no pertanyen a cap grup.

Per això, hui la meua conclusió és que hauríem d'anar amb més de cura amb el que publiquem, i al que fa de referent a moltes de persones sobretot a adolescents, ja que aquests anuncis poden canviar les visions o orientacions d’aquests i creen inseguretats en ells. Hem de posar fre, i denunciar aquells anuncis que no compleixen amb la normativa d’acceptables per poder fer-los públics. Cada vegada hem de ser més els que analitzem cada anunci, perquè el que no pot ser inofensiu per uns, pot fer un embolic la vida d'altres. Com he dit al principi del vídeo, abans de llegir les publicacions i veure anuncis no m’haguera adonat de molts d'anuncis masclistes que hi són o hi eren, però ara ja sóc una miqueta més conscient de tot el que circula per les nostres televisions cada dia.

Aquesta és la meua visió i reflexió d'un món on la publicitat de vegades no és l’adequada per poder circular a les televisions, ara us deixe que cadascú reflexione i pense la seua.