12 de des. 2013

Colònia per a hòmens com cal

Els Nadals són època de regals que reforcen la masculinitat i la feminitat tradicional. Què tenen en comú els anuncis de colònia per a home?








4 de des. 2013

Boludas




Y a Mulan al final le pegan, la encierran en una torre y en vez de esperar a su príncipe en la ventanita, va y lo hace. Y después como ella fue tan luchadora, el mundo le agradece y ahí tiene un novio. Pero no un novio de buena suerte sino porque ese chico dijo: “Ay, que luchadora, yo quiero tener una novia así” y la tiene. Y en cambio las otras están así: “Ay, los pajaritos, los pajaritos” y como es un cuento de hadas el príncipe está como así obligado a estar con la otra y dice: “Yo no quiero estar con una boluda, yo quiero estar con una inteligente que diga cosas pero… no me gusta ese cuento, no me gusta, quiero estar con una señora inteligente, no con una boluda.”>

Princeses que no volen ser-ho.

3 de desembre. Dia Internacional de la diversitat funcional i intel·lectual

3 de desembre. Dia internacional de les persones amb diversitat funcional i intel·lectual.

Marina i Andrés són una parella d’adolescents amb discapacitat intel·lectual que s’enamoraren durant el rodatge del documental Ópera Prima (Mar Domínguez i Amparo Mendo, 2013). Ací es pot vore online el documental.


Verònica és lesbiana i Síndrome de Down i ens conta en aquesta entrevista radiofònica com és la seua vida.

Les persones amb diversitat intel·lectual o funcional senten, desitgen i estimen... perquè són persones, com tu, com jo, iguals i diferents, diverses. Sembla una obvietat però cal repetir-ho perquè...

Quina és la imatge que els torna la nostra societat? que són asexuals (que no els interessa el sexe), que són innocents (com criatures), que no convé que tinguen parella ni fills (perquè les persones que no són considerades "normals" no tenen dret a reproduir-se), que tots i totes són iguals, que no són atractius ni atractives...

Si la sexualitat és un tema tabú per a les persones “normalitzades”, encara ho és més per a les persones amb alguna discapacitat.
  • En general no reben educació sexual ni la merament biologicista. 
  • No hi ha quasi espais de privacitat on puguen relacionar-se amb iguals o tindre pràctiques autoeròtiques sense la presència adulta. 
  • No veuen models realistes de persones sexuades perquè les relacions que observen són les de persones sense discapacitat. 
  • Les possibles deficiències cognitives poden dificultar que facen valoracions realistes de les situacions (avaluar el perill, generalitzar, pensar conseqüències...) 
  • Són més vulnerables als abusos sexuals. 
  • Etc. 
Ens imaginem com pot estimar-se una persona a qui el seu entorn li transmet que no mereix la pena? que no té els mateixos drets que la resta?

Altres entrades sobre diversitat funcional i intel·lectual

Per a ampliar informació: