14 de maig 2013

Qé Krack!

 



Entrada d'Eric Campoamor
Bon dia a tots i a totes, 
Hui vull proposar-vos l’anunci Qé crack! perquè el comenteu, ja que l’altre dia, quan estava a casa, vaig veure’l i em vaig quedar impressionat i sorprés. 

En un primer moment vaig riure perquè em va resultar graciós, encara que quan vaig pensar una mica m’adoní que era un anunci degradant perquè, en la meua opinió, fica a la xica com un objecte sexual i incita als xics (i als jóvens en general) perquè diguen aquestes coses "gracioses" per a aconseguir el riure i l’aplaudiment dels altres.

Aleshores, si volem un món sense degradació ni discriminació, per què en ple segle XXI segueixen havent aquestos anuncis?

I és que hi ha molta publicitat sexista en la televisió i molta és subliminal, i actua encara que no ens adonem.



Ací deixe uns altres anuncis:


I en cançons, més del mateix:
https://www.youtube.com/watch?v=RrhCh4WaxlE

Jo em faig una pregunta: Com han deixat aquestes empreses de publicitat que s'arriben a publicar anuncis com aquest? Si ho penseu bé, la intenció de la publicitat és vendre un producte i que es parle d’ell perquè siga conegut. Per tant, aquest anunci no ha passat desapercebut. Com deia Madonna: allò important és que parlen de tu, ja siga bé o malament , però que parlen.

Por últim, mireu aquest vídeo.
http://www.youtube.com/watch?v=lLwSk-tNymY

30 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo no he no notat res diferent de aquest anunci a ningun altre no me sembla machista ni res asoles es un tros de chocolate que parla....

selena zetkin ha dit...

Hola ;)
Jo crec que esta bé l'entrada que han fet dels anuncis.
Pense que la majoria dels anuncis , a banda de la part activa tenen una part sexista i discriminació
per a les xiques . Y jo crec que les empreses eu fan per que així els productes que venen eu compren mes .

rafa anthony ha dit...

Bon dia a tots i totes,

Aquesta entrada parla de l'anunci de que crack i en general dels anuncis en el que la xica actriu te que fer alguna cosa de sexe o picant, etc.. És veritat que la xica no te el perquè fer aquestes coses tan ''cochines'', però també és la xica la que ho decideix fer-ho, ningú l'obliga.

Jo pense que està mal que tracten així a les xiques com objectes sexuals i això em pareix mal però per l'altra part com ja he són elles les que decideixen fer-lo.

En conclusió les dues parts tenen culpa; els guionistes per fer-ho així i la xica per voler fer l'anunci.

Nieves Ward ha dit...

Hola amics i amigues,
Eric Campoamor ha fet una entrada molt bona a karici.es sobre els anuncis sexistes. Jo pense que la majoria dels anuncis, a banda de la part atraciva, tenen una part sexista i discriminatòria per a les xiques. En aquest anunci les xiques estan super arreglades, amb un cotxe descapotable roig i els xics tenen uns músculs impressionants i van amb la suadora del seu equip en plan tariro tariroooo.
Açò es tot per ara. :)

Miguel Angel Zambrano i Julia Campoamor ha dit...

Hola Rosa, nosaltres pensem que aquestos tipus de vídeos son molt interesants perquè no son molt normals, son un poc extranys i graciosos perque fan una especie de comedia de la sexualitat.
Això de ”algo que llevarte a la boca” ens pareix un poc gorrinet i un poc masclista.
Però no es res exagerat, es una forma de fer marketing amb la sexualitat i la imatge dels dos sexes.

Vera Arenal :3 ha dit...

Hola Rosa,
No antenc molt aquesta entrada. A mi el anunci de "Qé Krack!" no em fa gracia, tinc masa vistes escenes com aquestes y comentaris pareguts a lo que diu el xic.

Tampoc em pareix masclista, tenint en compte que el xic es referia al snack de chocolate, no al seu penis, han sigut els demés amics els que han pensat mal i s'han rigut.

Lidia Stone ha dit...

L'anunci de Qé Krack també em va sorprende molt a mi i sincerament vaig pensar: Que porca és la gent de hui en dia, per què han de fer anuncis així?

I és que la gent sempre pensa que això és graciós. A mi no m'ho pareix, tampoc entenc per què les xiques de l'anunci es riuen també. El que es fa per guanyar diners a aquest món! la gent perd tota la dignitat i s'arrastra a fer coses sexistes, feministes, masclistes, etc.

No entenc què els costa fer un anunci decent per una vegada.

Anais Bebel ha dit...

Com sempre, la societat es molt masclista i encara queda molt masclisme per netejar, i pareix mentira que estiguem tan retardats en aquestos temes, encara que s'ha avançat molt, en altres problemes d'aquesta societat s'ha avançat molt més.

Pense que el gran avanç que te la societat humana, és causant de que haja tants problemes a aquesta, també a voltes pense que es tot el contrari, i que la societat es molt primitiva! Açò es un rotllo i amb el lío acabe per deixar d'intentar desxifrar els problemes i líos que s'emporta aquesta societat, que esta plena d'escòria humana que no fa més que intentar travar el moviment de la societat i d'empitjorar el transcurs de la humanitat pel temps.

Anime a totes les xiques que es senten abossades, discriminades, o usades com un objecte.

Ana y Noemi ha dit...

Bon dia Eric,

Abans de llegir aquesta entrada i que ens digueres en classe que volies fer una entrada així, nosaltres ja havíem parlat sobre aquest anunci.

La primera impressió que ens donà aquest anunci va ser un poc de rissa, perquè pareix que el xic no ho fa volent i queda un poc malament perquè sembla que no vol donar-li el sentit que li donen tos els seus amics del cotxe.

Personalment, ens pareix un poc forta la reacció de la xica, perquè que el amics comencen a riure es una cosa mes normal ja que quasi tots els homes fan comentaris i gracies així, però ella deuria de haver-se sentit un poc ofesa perquè es un comentari prou masclista.

A nosaltres dos quan ens fan gracies aixi també al principi ens fa gracia i podem riure però sempre la rissa va acompanyada de algun mal gest o algun insult, perquè ens fa la sensació de que aquestos comentaris deixen a les dones com a objecte sexual. En canvi, el guionista d'aquest anunci a volgut fer que siga la xica la que és masclista i es deixa fer comentaris així, perquè el paper del xic és de tímid i que no vol dir lo que realment pareix.

Les preguntes que sens venen al cap son les següents: Reaccionaríem totes les dones igual que aquesta xica ? El guionista reflexa el paper que realment tindria la dona en aquesta situació? Es necessari que es seguint fent anuncis d'aquest tipus?.

Si no comencem a eliminar el masclisme en els medis de comunicació no podrem eliminar-lo mai perquè és el que mes veu la gent i ens transmeten valors.

Roberto Campoamor ha dit...

Bon dia xicons i xicones,

He estat veient el comentari que ha fet el meu company Eric sobre un anunci que està a la televisió ara i que en la nostra classe ha fet molt de parlar. Aquest anunci al que em referix és l'anunci de “Qe Crack”.

Les primeres vegades que vaig vore aquest anunci em va fer gracia i em pareixia divertit la manera en la que estava fet l'anunci, però després de vore-lo moltes vegades si que m'he donat compte de que es un poc masclista pel comentari que fa el xic que té la xocolatina. Jo pense que no és necessari fer anuncis d'aquest tipus, ja que el de “Qe Crack” no és l'únic anunci masclista, perquè fiquen a les dones com un objecte sexual.

D'una altra banda, és veritat que la xica quan rep la resposta del xic, comença a riure junt als dos companys que els acompanyen en el cotxe, però pense que es part de l'anunci, ja que en la realitat una contestació com la de un dels xics cap a una xica no faria gens de gracia i no crec que la xica es posara a riure. Em pareix que l'anunci no respecta els drets de la dona i, com ja he dit abans, és una forma de vore a la dona només com un instrument sexual.

En conclusió, els anuncis d'aquest tipus no haurien d'eixir en la televisió perquè són denigrants per a les dones i, encara que moltes persones puguen riure molt amb aquests spots publicitaris, no respecten a la dona. Estic en contra dels anuncis d'aquest tipus i hauria de tindre més respecte amb les dones i no veure-las només com un objecte.

Christian campoamor ha dit...

Hola bon dia a tots.
Volia donar-li l'enhorabona al meu company de clase per eixa entrada que de veres me pareix una entrada per a comentar i que la gent comence a analitzar els anuncis.

Aquest tema de analitzar els anuncis em pareix un bon debat per a debatre ja que hi han molts anuncis que ens facen molta gracia però no ens parem a vore el que mostren. Hi han molts anuncis que apart de ser graciosos o divertits la majoria son sexismes. Quasi tots els anuncis de Media Marck utilitza la presencia de la dona com objecte de plaer mentres que en altres com els de futbol o de esports mostren mes a homes com si a soles els homes pugen fer esport.

Hi han auncis que em pregunte, com la gent pot fer eixos tipus de anuncis. Per a cambiar el tradicionalisme de la gent pense que hi ha que cambiar els tipus de anuncis que mostren sexisme als dos sexes.

David i Ivan Campoamor ha dit...

Bon dia Eric,

Ens pareix interessant l'entrada que has fet perquè hui en dia, en ple segle XXI, hi han molts anuncis masclista i sexistes. Reconeixem, que l'anunci de “Qé crack!” ens va paréixer molt graciós, però ens vam adonar que sí que hi ha una mica de contingut masclista i sexista perquè pareix que utilitze a xica com un objecte sexual. Al igual que en l'anunci de “Media Markt”, pareix que els xics estiguen en un club de striptease.

A la pregunta que fa Eric de com les empreses poden publicar aquests tipus d'anuncis, deduïm que és per diners, perquè a ells sols els interessa guanyar beneficis i no els importa molt els drets de la dona.

Personalment, pensem que ja estem en el segle XXI i que ja basta d'aquests tipus d'anuncis i que si no volen que se les humilie, que no pensen tant en els diners i es neguen a rodar aquests d'anuncis, sempre que no siga per el seu baix nivell econòmic i no tinguen una altra eixida per a aconseguir diners i es veuen obligades a fer-ho.

En conclusió, a banda del que hem dit en el paràgraf anterior, els productor haurien de deixar de pensar tant en els diners i més en els drets de les dones, ja que es poden aconseguir diners fent uns altres tipus d'anuncis.

Aida i Lidia Wolf ha dit...

Bon dia xiquets del Isabel deVillena

La primera volta que varem vore l'anunci, al igual que unes altres voltes veus anuncis i els prens com a indiferents, aquest tema ens varen fer quedar-nos quetes per un moment i pensar sobre el que havíem vist i la seua doble intenció. Encara que el protagonista contesta un poc tímid i és la xica la que li dona joc al tema de la sexualitat i fa que semble un anunci no masclita, darrere d'aquesta aparença hi ha un guió i un escriptor amb una visió masclista.

Hi ha molt a la publicitat del segle XXI masclista, com ha posat Eric Campoamor, podem vore la sexualitat en els exemples de MediaMarkt on la dona es un objecte sexual per a calfar al home, però el pitjor de tot ha sigut l'exemple de Durex que mai havíem vist. Aquest anunci ens ha paregut molt masclista tant com dones com persones del segle XXI.

Però tampoc tenim que oblidar-nos que en aquesta època, també hi ha anuncis amb xiques masclistes, el que ocorre, és que com estem acostumats a vore anuncis masclistes no ens adonem d'aquests anuncis. Si ens queixem d'anuncis masclistes, per què no li donem la mateixa importància als anuncis de xiques masclistes? Perquè poc a poc la dona està tenint un paper important als anuncis i no com sexe secundari.

Esther Thompson ha dit...

Bon dia gent:

Per a començar he de dir que em pareix molt bé que algú haja escrit sobre aquest anunci al blog. Particularment, la primera volta que vaig veure l'anunci de Qé Crack vaig quedar horroritzada, no em puc creure que encara en aquestos temps, en ple segle XXI, en els quals defenem tant els drets que abans no tenien les dones desgraciadament, continuen fent publicitat masclista i discriminatori per a la dona com aquest.

Tots tenim clar que al mon de la publicitat son capaços de qualsevol cosa per tal d'aconseguir cridar l'atenció del públic i vendre el producte, però pense que tot té un limit.

Deurien de pensar més les coses abans de fer la publicitat, els anuncis creen influència als seus espectadors i amb el diàleg que tracten donen a pensar que no passa res per dir-li a una dona que si vol menjar, com que ell té alguna cosa millor que una xocolatina. I el pitjor de tot, que ella com a resposta simplement es pose a riure,com els demés, com si de veritat fora graciós que ell estiguera rient-se d'ella.

John Mozzoni ha dit...

Holi Eric,

Hui en dia la gent s'escandalitza per qualsevol cosa i dóna massa importància a les coses i més quan el que tracta és de cridar l'atenció de la gent per fer publicitat i vendre un producte o un altre. Quant a la cançó, el que tracta de mostrar es la seducció i el poder que pot tindre una dona amb el seu cos, convertint-se en un objecte. I respecte a l'últim vídeo es el que menys m'agrada ja que la persona assetjada es veu com un tros de carn apetitós res més, d'usar i tirar.

També cal dir que la gent és molt mal pensada i tot l'interpreta d'una manera sexual o referent al sexe, com exemple jo, per normal et rius i prou no li dones més voltes al cap per alguna cosa aixi. El que volien amb la publicitat aquesta era cridar l'atenció i que la gent el compre encara que siga per fer la mateixa broma amb el seus amics. Per altra banda està el cas de que la xica es sent atreta per alguna cosa aixi donant per suposat que com és una xica li agradarà i als amics els farà gràcia.

En definitiva pense que el que se proposaven ho han aconseguit i per més que és queixem seguiran fent el mateix perquè és el que ven i el que atrau l'atenció del que el compra.

Alba i Pau ha dit...

Bon dia a tots i a totes,

Respecte a l'entrada que ha fet el nostre company Eric estem d'acord amb el que diu i amb el que vol expressar a traves d'aquestos anuncis publicitaris. És veritat que hui en dia hi han anuncis sexistes amb el sexe femení però cada vegada hi han menys però els pocs que es fan ho son massa.

El que no veiem bé esque els empresaris s'aprofiten de la de la figura de la dona “solta de roba” per ha que els seus anuncis criden l'agencio, que al final és el que volen mediant la dona. Ens pareix també una falta greu per part de la dona, perquè quan una xica va a fer un càsting per a un anunci ella sap el que fa i al que es compromet. També és veritat que en aquest anunci reflectant que totes les xiques volen el mateix d'un xic que no en tots els casos és així, mirant-lo des de un punt, també és una estratègia de màrqueting al que recorren les empreses per ha vendre i fer una bona propaganda del seu producte.

En els últims anys la dona ha protagonitzat sempre els anuncis referits a productes o del manteniment d'una casa; On es veu que la dona te que fer-se càrrec ella soles de la neteja del seu hogar. Fa un 5 o 6 anys fins ara podem veure com la figura de l'home esta tomat protagonisme en aquestos tipus d'anuncis, lo qual ens pareix just.

Per a finalitzar, donar-li l'enhorabona als nostres amics que estan posant anta dedicació a fer aquestes entrades per a que la gent òbriga els ulls i és done conte del mon en el que viu.


Mireia i Alberth Marston :) ha dit...

Bon dia a tot els lectors d'aquest blog,

Aquesta entrada parla sobre el sexisme o la degradació dels homes cap a les dones, als anuncis als vídeo clips, cançons, etc.

Com vam comentar a classe, més que sexista, l'humor de l'anunci de Qé Crack és un poc de mal gust, ja que el xic no ho fa amb la intenció de tractar a la xica com un objecte sexual i fins i tot pareix avergonyit, és l'actitud de la xocolatina la que fa pensar que l'està vacil·lant. Li premia per fer una broma demostrant la seva masculinitat, que és un ser sexual i ho ha de demostrar.

Contestant a la pregunta que ha fet Eric de per què les empreses consisteixen aquest tipus de comportament cap a la dona, creiem que la resposta és clara: Per vendre. Per desgràcia, a aquesta societat capitalista i consumista això és l'únic que importa, guanyar diner.

Hi ha moltes persones d'aquest blog que discuteixen si també és culpa de la xica que actua, si la culpa és del publicista o d'ella. Com ja ens havia passat en algun altre comentari, Alberth i Mireia no estem d'acord.

Jo (Mireia) pense que és veritat que tot el món té un preu, i que si estas en una necessitat econòmica potser ho hages d'acceptar, però crec que les persones tenen moral i ètica, i que per exemple si a mi no m'agrada que em facem aquesta broma amb tant poc de gust a la vida real, molt menys vaig a acceptar diners per fer-ho en un anunci davant de tota Espanya, per molt alta que siga la xifra.

En canvi jo, Alberth, pense d'una manera un poquet diferent: quan una persona és actriu ha de fer el que el guió diga perquè es el seu treball, i si no ho fa aquesta persona el farà un altra. A més pense que la xica no té culpa de res, els que tenen la culpa són els publicistes i els guionistes, i quan una persona necessita el diner fa el que siga per aconseguir-ho, però això entrar massa en detalls.

En conclusió, per a que la gent (guionistes i publicistes) no es lucren a costa d'aquest tipus d'anuncis la societat hauria de canviar la mentalitat de acceptar qualsevol treball per diners, i d'aquesta manera si no troben gent que accepte fer aquest tipus de publicitat, haurien de canviar el guió.

jose anthony ha dit...

hola rosa :
A mi aquest curt m' ha paregut un poc mal pensat per que la xocolatina sasga menetjat just en la part del penis .El que vuic dir es que la xocolatina la podrien aver col.locat el una altra part per a que no aguera quedat mal.

Per altra part el vec graciós per que mai havia vist un anunci d'aquest tipus.

Sergi camp. ha dit...

Hola Rosa.
Quan l’entrada el vaig vore en la tele em va parèixer molt graciós, però ja cansa per a mi no em pareix que la dona és un joguet sexual. També alguns pensen que on es trova la bollería pensen mal. El anunci és com un altre per a mi no és machista, sols és un xocolate que parla.
Tampoc hi ha que ser mal pensat per on es trova situada la xocolatina.la xica és la que decideix fer això ningú l’obliga a fer-ho. Jo comparteix que a moltes xiques les ofenen molts vídeos com aquestos per això no tendrien que fer tants vídeos pareixcuts i innovar més.

Adeu a tots i a totes.

Esther,sonía,ja$on ha dit...

La nostra opinó es que la xica ens pensaba que se le movia el pene, i el xico cuanse le mou la galleta les seus amics en pense que era el seu pene, i depres el xic diu que era per que volia menjar algo, i entonces els seus amics pesem mal ,i nosaltres també, el anunci es molt gracios.

Diego Thompson ha dit...

Jo crec que l'anunci de qe crack no es masclista soles es un anunci per a fer-te riure i no es gens masclista.

En canvi el de Durex em pareix que es pasen una miqueta pero en realitat jo crec que les empreses no ho fan per a ofendre a les dones, ho fan per a que l'anunci tinga "gancho" i la gent ho compre.

Papallona Adrià Wolf ha dit...

Bon día Eric!
Bé, anem per orde. Respecte a l’anunci de QéKrack em pareix que si haguera sigut una situació entre amics, no li haguera donat major importància que una xicoteta maldat per part d’eixe xic que, segons pareix està necessitat sexualment parlant. Ara bé, que aparega en un anunci si que és preocupant, per que al final tot s’acaba apegant i vist des d’eixe costat si que és un anunci en què es veu tota la intenció masclista.

De la mateixa manera, com ja has dit, al veure-ho la primera vegada no te n’adones, només et rius i eixa és la intenció de la marca, que rigues perquè recordes més tard el producte. Entre això i el “ola k ase” del principi, jo descatalogaria l’anunci, personalment...haha.

I per a acabar, respecte a la música...llega un punt en què tota la música “moderna” està infestada d’eixe tipus de coses. Des del reggaeton fins al pop passant per qualsevol altre tipus de música que estiga en el panorama musical. Inclús ja les xiques (com veja esta cantant del vídeo que posttees) ja canten eixes lletres. Preocupant, això sens dubte.

ESTELA MARSTON y ZINEB BECKER ha dit...

Hola Eric, aleshores tu desprès de vore l'anunci de veritat t'has parat a pensar el que suposava per a la dona? Per què nosaltres creguem que no! Ês un anunci com qualsevol altre, és graciós i interessant, i ademès, t'has fixat en que el cotxe el conduixen les xiques? I que els xics van darrere?? Bé, com hem pogut adonar-nos aquest anunci no és gens masclista, simplement que cadascú li dona el significant que vol o que es pot antendre.

Però també hem de dir-te que és una bona entrada, i que tens tota la raò en vore el segon costat masclista dels altres anuncis, no obstant no estem d'acord amb la teua opinió sobre el primer.

Pd: Deies que jo he dedicat la meua entrada a una opinió falsa o que no pensava d'aquella manera, ara et done el “relevo” (la meua opinió era totalment real, jo pensava així), però fer una entrada sobre aquest anunci del QE CRACK! Hem pareix que no és la teua pinió sincera. = ESTELA MARSTON

Maria Laffitte ha dit...

És veritat que hi ha molts anuncis que degraden a la dona, sobre tot sobre les feines de la casa, detergents, aspiradores i altres electrodomèstics que assoles ixen dones utilitzant. Això dóna una imatge i una idea masclista.

Per altra banda, no pense que l'anunci siga molt sexista. La meua opinió és que assoles és una broma sobre sexe, i que si queda clar que és una broma també per a la persona a la que va dirigida i no li perjudica de ninguna manera, per què no? No és que assoles els xics pensen “mal” i es diverteixen amb aquest tipus de bromes, les xiques també.

Rosa Sanchis ha dit...

Hola alumnes,
veig que el debat gira al voltant de si l'anunci és o no és masclista i crec que podria ser útil diferenciar el masclisme del sexisme. Sobre el masclisme, us recomane aquest article:
http://hctrbloguero.blogspot.com.es/2013/05/violencia-genero-machismo-asesinatos-mujeres-igualdad.html.

Jo tampoc qualificaria l'anunci de masclista, almenys no de masclisme evident. Simplement reforça el binarisme i les característiques que s'atribueixen a un i l'altre sexe, especialment al masculí. I també és androcèntric. Per què? Perquè els xics han de ser sexuals, els seus penis sempre estan presents en la representació de la sexualitat (penecentrisme), i les xiques estan per a “adorar” aquesta sexualitat centrada en el penis (androcentrisme). Elles, que són modernes i actuals (i, a més, condueixen), riuen les bromes sexuals dels xics, és a dir, se les sexualitza fent veure que, si tenen gana, poden menjar-se el penis-snak del xic i a elles els fa tantíssima gràcia!! En la realitat, i la majoria de xiques així ho heu manifestat, aquest tipus de bromes no solen fer gràcia, però qui s'ha inventat el guió d'aquest anunci vol fer veure que és normal riure l'androcentrisme, que els xics poden continuar fent broma amb els seus penis i la seua sexualitat, i les xiques hem de riure'ls les gràcies. Per això aquest anunci és criticable. I em sembla molt adequat que Eric l'haja triat.

TAMARA I SERGIO WOLF ha dit...

Bon dia a tots i a totes,
Sobre aquesta entrada d’Eric voliem dir que no es una entrada masclista pero sí sexista.
Una vegada més hi fagen un anunci en el que l’única cosa que es pot extraure es els estereotips de les dones i de les homes, per això diem que es un anunci sexista i no masclista. En aquest anunci es pot observar com les xiques le riuen la gracia al xic encara que indirectamente el missatge del xic es pot entendre d’ una altra manera, però pareuvos a pensar un moment, si l’anunci fora al revés, es a dir, si fora la xica qui li fera el comentari que fa el xic, com se’l tomarien els xics?, la respota es bé clara, el xic pensaria que la xica es un poquet “fresca” i no obstant això es dona a entendre que les xiques tenen que riure sense ofendre i sense pensar que el xic es un groser.
Pensem que aquets tipus d’anuncis sobren perque deixa a les xiques en un nivell d’infravaloració i que es pot anunciar un producte de comida sense que l’idea principal del anunci siga que un xic l’insinue indirectament a una xica ja siga de broma o no que se la menge.

Miranda Zetkin ha dit...

Bon dia,

Personalment, a mi no em sorprenen res els anuncis d'avui en dia i els seus missatges masclistes, portem tota la vida veient anuncis en els que la dona a soles es la 'xaxa' de la casa o un objecte sexual.

Exemples obvis d'aquestos casos són tots els de rentar, en els que una vegada la dona ha deixat tot net va l'home i la premia amb un comentari afalagador o, per a una vegada que es fa un anunci en el que renta l'home, con va ser el de kh7, la dona el premia amb sexe, com si fora un fet del que hauríem d'estar orgullosos i no una obligació.

També es presenta L'homofòbia al món de la publicitat, estic segura que en cap estona han pensat en fer la mateixa publicitat de durex amb una parella d'homosexuals. ¿Quina impressió causaria aquest fet al carrer? Una part de la població, tan sols una mica, estaria contenta i l'altra part, que seria la gran majoria, es sentiria ofesa.

Pau anthony y Jaime anthony ha dit...

Hola, Rosa :)

El primer de tot és el vídeo, l'anunci dona a enttendre que les xiques som un tipus de joguet sexual i això no ho vulguem. Hi ha cançons que més o menys donen a entendre el mateix, com per exemple: http://www.youtube.com/watch?v=LTfN-nBaX3Q

També l'anunci de Durex és de molt mal gust, no hi ha dret a aquest tipus de publicitat sexista.

María (Edu) Kent ha dit...

Una vegada més escoltem parlar de la publicitat masclista als anuncis. Peró aquesta vegada es diferent, no ens parla una persona experimentada al tema o qualsevol altre adult, professor, etc; sinó que ens para d'açò un xic de la nostra edad. Açò em pareix molt positiu, ja que per primera vegada ens aconseguim adonar i li donem més importància (perquè ja sabem que als adults no hi ha que fer-los gens de cas)(adoneu-se de la ironia). Un altre aspecte que destaque de l'autor de aquesta entrada es el simple fet de que siga un AUTOR i no autora, que açò vol dir que ja no es una cosa que ens afecte a soles a les dones, sinó que els hòmens també hi parlen del tema.

Centrant-se més en el contingut; el molt trist donar-se'n compte de que, al menys jo i crec que no son l'única, he escoltat moltíssimes vegades coses com que aquesta societat a aconseguit “eliminar” el masclisme o que les dones ja son iguals als homes perquè “ja no son les úniques que fan els trets de la llar”, afirmacions que son totalment mentida. En el cas de l'ultima es doble mentida: per una part s'afirma que som iguals i no es aixi; i d'una altra banda s'afirma que les dones ja no son les úniques que s'encarreguen de les tasques a la llar, que en alguns cassos si que es veritat però en altres totalment mentida.

Quant a la publicitat, es el major exemple de masclisme que tenim i que, inconscientment ens “adoctrina” i ens inculca uns valors desigualitaris per a la dona. Encara que moltes vegades passen desapercebuts (com per exemple, a que quasi ningú s'ha adonat que als anuncis de detergents o de rentar apareixen normalment dones?) i el veiem i passem d'ells. Altres vegades (tornat al exemple de detergents) apareixen homes, però que no tenen ni la més remota idea de posar-ne una rentadora i te que arribar una dona a ensenyar-li a posar-la per primera i, de vegades, última vegada de la seua vida.

Un altre aspecte de la publicitat que he vist es la dona com a objecte de plaer d'home, que es el rol que ha adoptat aquesta al llarg dels segles. Perquè? Perquè adoctrinem tant a les dones com als hòmens d'aquesta manera? Tal volta per interes de que les dones siguen les “passives” referint-nos al sexe, les actives a les tasques de la llar i “mega” passives en pensar? Tenen por de que “un ser inferior” (segons els més conservadors) els supere en les tasques que els identifiquen com a “matxos”?

En conclusió, jo crec que la lluita per l'igualtat de sexes no por parar, ni tindre excepcions, com en el àmbit de la publicitat (sobretot aquest als nostres dies que es el que s'encarrega moltes vegades de la nostra educació al estar present durant tota la nostra vida).

jacke wolf ha dit...

A pesar d'estar en ple segle XXI encara no hem aconseguit la igualtat completa entre homes i dones, em sorprèn que encara hagen anuncis tan sexistes com aquestos. I el més humiliant és que no és un sol anuncio, sinó que són molts, i que segurament a molta gent li pareixerà una cosa normal i graciós, però sincerament jo no li veig la gràcia. Espere que les empreses comencen a conscienciar-se de que aquests anuncis són molt sexistes i que comencen a canviar els per uns més igualitaris.
També m'agradaria dir que he vist una foto molt sexista, en el que estava un home de genolls amb l'estoig de l'anell tancat, i la xica tènia les cames encreuades, però quan l'home hauré l'estoig i ella veu l'anell obri les cames. Amb açò el que vull dir és que no sols són els anuncis, sinó moltes coses que posen a les dones en evidència. De veritat que aquest mon hi ha que canviar moltes coses, i hi ha que començar des de ara mateix.