31 de maig 2012

Futbol per a ells i titot per a elles!

En aquesta entrada veurem, i comentarem, dos anuncis: un, de Coca-cola, que sembla adreçat als xics (com si a les xiques no ens agradara!) i un altre, de titot dolç, que sembla pensat per a les xiques (com si els xics no pogueren menjar-ne!).

La Coca-cola s’ha contagiat del virus de la futbolitis i pretén vendre’ns que aquest esport dóna als hòmens l’oportunitat de ser millors. A l’anunci, tenim un pare, separat, que es compara amb la nova parella de la seua ex, davant del fill, i no porta massa bé que l’altre tinga un treball glamurós, siga més alt o faça riure la exdona. Sort que no li agrada el futbol, una cosa tan masculina!!!

L’any passat, Pavofrío ja va utilitzar la idea d’alimentar un altre model de dona. Enguany, torna a fer-ho de la mà d’un grup de dones que, fartes de rebre missatges impossibles d’acomplir (Aparenta 45 anys menys! Trucs per a no respirar i dissimular la panxa. Com netejar el bany sense deixar de ser una deessa! Viure sense menjar és possible!...), passen a l’acció i entren a l’edifici on es fan les revistes, decidides a esbrinar qui les escriu i a transformar-les. Però es troben amb el Marca i... decideixen canviar d’estratègia.

Creus que l’anunci de Pavofrío alimenta realment un altre model de dona? Vist el model d’home que presenta l’anunci de la Coca-cola, no seria millor alimentar també un altre model d’home?



Anunci de Coca-cola "Celos" pensat per a l'Eurocopa (2012)




Anunci de Pavofrío "Alimentando otro modelo de mujer" (2012)

34 comentaris:

La profe ha dit...

Ahir parlàrem a classe de cossos i plaers, de la relació de l'autoestima amb la sexualitat, de les pressions per la bellesa i la moda (major en les xiques)... Podeu parlar-ne també al comentari!

Inma Mozzoni ha dit...

En el primer vídeo podem veure com es mostra clarament el futbol com un esport d'homes. Una altra prova de masclisme! L'esport no deixa mai de ser un esport que poden practicar tant homes com dones, xiquets com xiquetes, etc.

Per a mi, no n'hi han esports per a xics ni per a xiques, o per exemple, la gimnàstica rítmica o l'aeròbic són sols per a xiques? Bé, jo pense que no, però la majoria de vegades que veiem a un home practicant aquestos tipus d'esports els denominem “maricons”. Quan veiem a una dona jugant al futbol, li diem “ marimacho” però, qui som nosaltres per a ficar-nos amb una persona que fa el que li agrada com practicar aquestos tipus d'esports?

En el vídeo també mostren als homes que els agrada el futbol com “millors” que als que no els agrada. Què té que vore? Tal vegada el xic que està ara amb la mare del xiquet la respecta molt més que el seu pare i és molt millor persona que ell.

En el segon anunci, també ens mostren el titot com un aliment per a dones. No entenc molt bé aquesta societat. Pense que tampoc n'hi han aliments per a dones i altres per a homes. Per què ho diuen? Per què el titot és roseta? Per què es light? Per què és per aprimar-se? Més proves de masclisme. També ens mostren un grup de dones que volen aprimar-se i que ja estan fartes perquè no els funciona res. Per què no ix un grup d'homes i dones que volen aprimar-se? Per què sols ixen dones? D'aquesta forma podem veure que les dones tenim la necessitat d'estar més preocupades pel nostre aspecte físic i d'agradar a la resta, més que els homes. Si seguim així, haurem d'anar a supermercats d'homes i de dones separats!

Carla Mott ha dit...

En el primer anunci es veu al pare del xiquet molt gelós i no crec jo que una Coca Cola i saber de futbol puga fer més feliç a un home, i tampoc crec que el futbol ens faça a tots millor. En la societat de hui en dia el futbol és un esport per a homes, i les dones que juguen al futbol solen ser qualificades com homenots o lesbianes. Hi han esports que assoles estan ben vists per als homes, que haguera passat si en aquest anunci en compte d'un home haguera eixit una dona a la que li agradara el futbol, de segur que a mes d'una persona li pareixeria rar l'anunci.

En el segon anunci podem vore el cas del que estiguérem parlant ahir en classe, les dones tenim moltíssima mes pressió a l'hora d'anar vestides a l'institut o arreglades a qualsevol lloc. A més a més a les dones també és molt important el físic en aquesta societat, moltes vegades els xics no van a conéixer a una dona pel seu físic, i pot ser després el seu interior siga bellíssim. Ahir varem comentar que la Universitat Complutense de Madrid fa ver un estudi als adolescents i els xics el que més valoraven de les dones era el físic, després la simpatia i per últim la nostra intel·ligència, i aquesta última és una de les que més valorem les xiques dels xics. I això de la intel·ligència passa perquè nosaltres mateixes donem moltíssima importància al nostre físic i fem el que vol la societat i no valorem la nostra pròpia intel·ligència.
Tornant a l'anunci, em pareix be la reacció que tenen les dones, ja està bé que sempre siguen les dones les que son picades, m'agradaria vore a un futbolista d'un equip de primera preocupant-se pels seus glutis.

Christian Stone ha dit...

En aquests anuncis ens mostra que als homes ens importa més el futbol que altres coses i en canvi a les dones el seu cos i el seu benestar.

Pense que en la vida hi han més coses i qualitats de la persona com la simpatia per exemple. Em sembla una gran bovada el segon anunci, que van quatre dones a canviar el periòdic d'esport. Després també plena de titot “Campofrío” el frigorífic, aleshores, sols t'alimentaràs de titot? No menjaràs ni fruita ni altre aliment?

Després, en el primer vídeo, el xiquet valora més que a una persona li agrade el futbol que qualsevol altra característica de la persona. Jo valoraria més la simpatia del pare o el sentit de l'humor, encara que no canviaria al meu pare per un novii de la meua mare, està clar.

Els dos anuncis són una vergonya i no m'agraden gens.

La meua conclusió és que hi ha homes que també els agrada cuidar-se el seu cos o fer esport, ho també hi ha a qui no li agrada sols el futbol, i dones que lis agrada veure el futbol o jugar-ho.

Raquel Kollontai ha dit...

El primer vídeo de l'anunci de Coca-Cola mostra a un home separat amb el seu fill, el seu fill li està dient que sa mare està molt feliç amb el seu nou home, per què aquest té un bon treball i sempre li fa riure, aleshores el home sent massa gelosia, i amb aquestes conclusions Coca-Cola vol representar que ell es millor home per què li agrada el futbol i al nou marit de la seua ex-dona no li agrada.

Aquest vídeo em pareix massa masclista, per què el futbol ho consideren un esport massa d'home, però per què a un xic no li agrade no té perquè ser menys home, per què el futbol es esport tant de homes com de dones. I pense que amb aquest vídeo tracten que els homes pensen que són molt millors si les agrada aquest esport, i estan presentat un tipus d'home masclista.

En el segon vídeo vorem un altre anunci massa diferent, aquest tracta sobre les dones, aquest anunci tracta de mostrar al principi a dones amb massa complexos, una dona llig una revista que posa que una dona pot parèixer 45 anys més jove, que una dona pot viure sense menjar...I aquesta dona es sent ofesa per el que posa en les revistes,i crida a les seues amigues per anar de nit a les oficines on fan les revistes per mirar-ho.

Pense que aquest vídeo dona una imatge feminista de la dona, per què com escriuen a la revista del Marca sobre moda em pareixen molt valentes.

dani wolstencraft ha dit...

En el primer vídeo m'ha paregut que el pare del xiquet es preocupa molt de amb qui està la seua ex-dona. Està tot l'anunci preguntant-li al seu fill coses sobre la nova parella de la seua mare, li pregunta sobre el seu físic i sobre el seu cotxe i al final s'adona que ell abans no feia riure a la seua dona. Crec que aixo és el que més l'afecta i el que realment és sorprenent és que es pose tan content perquè a l'altre no li agrade el futbol.

No acabe de comprendre la finalitat de l'anunci, però pense que el fet que a la nova parella de la seua ex-dona no li agrade el futbol el posa molt content perquè, tal vegada, el futbol és l'únic que uneix a fill i pare. Pense que el pare el veu com l'única cosa que ell pot tindre en comú amb el seu fill i l'altre no.

També és un poc preocupant i trist que l'únic que puga unir a un pare i a un fill siga el futbol i no altra cosa.

monse wolf ha dit...

Crec que sí, que Pavofrio alimenta a un tipus de dona independent, única i ara revel. Aquestes característiques se n'ixen de l'estereotip de la dona, encara que aquest anunci no deixa de ser sexista perquè va orientat sols a la dona. Que no li pot agradar a un home Pavofrio?

Respecte a l'anunci de coca-cola: la coca-cola ha fet innumerables anuncis de publicitat i quasi tots parlen del mateix: dels xics i del futbol masculí. Però que vol dir, que si no t'agrada el futbol no eres una bona persona? Els anuncis de coca-cola són molt repetitius, sempre del mateix d'homes i de futbol.

barbara goldman ha dit...

El primer vídeo demostra que no sols les dones som les geloses en una parella, també que no sols la coca cola es per als homes, ni el futbol ja que a algunes dones també ens agrada el futbol.
Com sempre apareix el masclisme a la publicitat.
¿Per que les dones no podem veure el futbol amb el nostre xiquet mentre ens bevem una coca cola?
Hi ha molt de masclisme en aquestes anuncis publicitaris.

Deixant a un costat el anunci de coca cola anem ha passar al segon anunci.

¿Per que les dones son sempre les que eixim en els anuncis de dieta? ¿Els xics no fan dieta ?Som nosaltres les que estem grosses i tenim que veure com aprimar 5 quilos en una setmana?
¿Els homes tampoc necessiten aprimar i preocupar-se del seu aspecte?tenim que tindre igualtat, que no sols les dones sortim en els anuncis de cremes cosmètiques i de productes miracle, que també sortim els homes i nosaltres en els anuncis de coca cola,futbol,cervesa etc.

La meua opinió de tot aixo es que hi ha moltíssim masclisme en tots els o en la majoria de anuncis.
Les dones tant com els homes podem fer el que vulguem si un home vol depilar-se, posar-se crema cosmètica o si li agrada moltíssim anar de compre que també vagi i si les dones volen anar al futbol, ens agrada beure cervesa i no posar-se cremes cosmètiques ni aprimar 5 quilos som llibre de fer el que vulguem.

Y voldria comentar un comentari que es va fer en classe, me va preguntar una xica de la meua classe que si aleshores com les dones tenim que anar arreglades no podem portar al institut una camiseta de propaganda, pense que si que podem però que als homes no els a traeix tant com una dona que va amb una camisa de tirants, però tu eres lliure del posar-te el que tu vulgues.

Amparo Pardo Bazán ha dit...

Mare meua amb el de Coca-Cola! Aleshores, si a quasi tots els meus amics que són xics no els agrada el futbol, vol dir que no són bones persones ni res per l'estil? Vinga ja! Que sí, que pot ser és molt bonic quan el teu equip guanya, però com que les baralles després no m'inspiren massa confiança... A més, han exclòs a les dones, com si no contàrem per als esports o no sabérem res!

Un altre detall important és que pareix que la nova parella de la dona supera a l'anterior, fins que arriba que a ell no li agrada el futbol i de sobte tot millora per a l'ex! I si ara fiquen a un xic maco que no li agrade l'esport i a un violador que sí que li agrada, el violador és millor per aquesta ximplesa? Tururú la teua tia.

Ah, i el de Pavofrío no es queda enrere. Que sí, que les xiques es revelen contra la pressió de la societat, però mostren un model de dona venjativa. No era més fàcil canviar tot el que les pressionava i posar coses més lògiques i variades? A més, pot ser que el que escriga els articles siga una dona. O “Lucha a muerte I” no ens pot agradar?

I no lleve eixe “¿Quieres un poco de lo mío?” De lo teu? O siga, de les dones només, no? I si no m'agrada què? Perquè a mi no m'agrada el titot i conec un amic que sempre està menjant de tot, titot també!... Aleshores ell és una dona?... Ja deia jo que passava alguna cosa rara perquè no li agraden els esports com a la resta (que es note la ironia, per favor).

El pitjor de tot açò és que aconseguix que les dones pensen que són grosses quan ocupen menys que un palet i que els hòmens pareguen déus de l'Olimp quan la seua panxa embarassada de diversos anys i a punt de trencar cervesa ocupa tres camps de basquet. Ambulàncies per la igualtat, per favor!

adrian will ha dit...

En el primer vídeo que es un anunci de coca-cola, el pare li pregunta al seu fill que com es el nou marit de la seua mare, el fill li diu que es mes alt que ell, es graciós i que te un descapotable i ell esta trist perquè es millor que ell,però te una característica que el nou marit de la seua mare no hi te que es que a ell li agrada el futbol. En aquesta vida lo important no es l'aspecte físic, si ell era graciós i caiga millor es mes important i no es te que estar trist perquè l'altre es millor que ell, lo important es que ell es mes graciós i te una afició que es el futbol. I gracies això pot passar mes temps amb el seu fill.

En el segon anunci les dones lligen un anunci en una llibreta de com poden aprimar-se i com millorar el seu aspecte,ja que elles es preocupen molt per l'aspecte, van al lloc on han publicat això perquè no se'l creuen i com l'aspecte físic es el mes important per a les dones aleshores elles van i canvien el marca ficant coses sobre el aspecte. I tots el xics es queden al·lucinats. Les xiques el fan perquè com les dones no son les es preocupen per l'aspecte sinó que també per altres coses i no en les revistes tenen que ficar sempre anuncis sobre això.

Mireia Kent ha dit...

En el primer anunci de Coca-Cola em dona la sensació de que amb el que li diu el fill al pare, aquest últim tindrà enveja i tal vegada, l'autoestima baixa. Pense que cadascú té una forma de viure diferent i tots, seguint sent-ne igual, no pel mer fet de que t'agrade el futbol has de ser millor o pitjor. L'eslògan d'aquest anunci no em pareix correcte, de tota manera, si estiguera bé, per què a les xiques no ens farien millor? Crec que tonem a la mateixa historia d'una gran quantitat d'anuncis un tant masclistes.

En el segon anunci... Dons bé, de primeres això de que ets porten 45 anys de damunt és tot una mentira i crec que la ciència encara no ho ha aconseguit, però bé, és una forma de vendre el seu producte i cadascú té la lliure opció de creure'l o no. I de segon aquest anunci em dona a pensar que només les xiques es tenim que preocupar del nostre aspecte, i sobre aquest tema ja varem parlar el meu grup i jo en l'exposició d'ahir a classe, i es que encara que ja hajam avançat una mica i em pogut aconseguir que els xics tinguen més cura i més preocupació pel seu aspecte físic, encara hi ha un gran percentatge de la població que de segur pensa que les xiques tenim que tindre més cura sobre el nostre cos, i parèixer més jove, o bé una model prima, guapa, que vaja arreglada, en fi, totes aquestes coses en les quals els xics és el primer en el que es fixen. Respecte a l'actuació que tenen les dónes sobre fer eixes publicacions i aconseguir que tot el món puga parlar sobre açò, crec que és una bona idea, ja que com parlàrem ahir, al igual que les xiques, els xics també han de tindre cura del seu aspecte en un punt mitjà.

L'únic que no em pareix bé de l'anunci de Pavofrío és l'eslògan o la frase que utilitza quan ja està a punt d'acabar i és la següent: “Alimentando otra modelo de mujer”. Què passa, que els homes no poden menjar açò? Sols les xiques tenen que parèixer models? Si aquesta frase no hi apareguera i tinguera que ficar una nota a l'anunci, li haguera ficat una bona qualificació.

Paula De La Barre ha dit...

Com pot ser que l'anunci de Pavofrío no l'haja vist a la tele? Per una vegada que un anunci està bé... vull dir que, en altres anuncis, et diuen coses sense sentit, fiquen dibuixos (que no tenen res a veure amb el producte) o inclús no et diuen res del producte (i sí, això ha passat).

Però una cosa és el gran anunci, i una altra el producte que anuncia, perquè tu no vas a comprar de la marca Pavofrío per ser una dona no convencional (que és el que diuen al final de l'anunci: “alimentando otro modelo de mujer”), sinó que pots ser una dona que diu la seua opinió, encara que no siga l'esperada, pots vestir-te de manera diferent (de manera diferent... sabeu del que parle, no?), inclús pots portar els cabells diferents (jo què sé, tal vegada curts i tintats de colors vistosos, com morat, rosa...).

En canvi els anuncis de Coca-Cola, per a mi, són repetitius i monòtons, tots tenen alguna relació amb el futbol (que a més a més no és futbol femení, sinó masculí). Podrien fer un anunci com el del Pavofrío, fent un home distint, no convencional, o almenys un home que no es crega millor perquè li agrada el futbol. Almenys ja és un avanç que estiguera un home fent el sopar del fill, que en moltíssims anuncis no ocorre això, tal vegada comprenga al pare, perquè té una cosa en comú amb el fill (que no té el “supernovi” de la mare), encara que siga el futbol.

I per acabar, no li estem fent publicitat gratuïta a aquestes marques?

Pau de Burgos ha dit...

Pense que l'anunci de la Coca-Cola a sigut divertit, perquè el home pensava que la parella de la seua ex-dona era millor en tot però quan li diu el seu fill que no li agrada el futbol es posa content.

En l'anunci de Pavofrío pense que no he entés bé el que significat de l'anunci o el que volia expressar, el que he entés es que la dona estava art de sempre futbol i futbol i volia que el seu home sentira el mateix.

A part del que he dit que no entenia, els anuncis han estas molt bé i m'agradat.

Javi Marston ha dit...

El primer vídeo és un anunci de Coca-cola en el qual el pare del xiquet li pregunta al seu fill com és la parella de la seua mare, al final el pare s'entristeix perquè l'altre és millor i fa feliç a la seua ex-dona però al final es reconforta al saber que el que l'uneix amb el seu fill és el futbol. Almenys tenen una afició la qual compartir amb el seu fill que els podrà unir per sempre encara que els seus pares estiguen separats i la seua mare tinga novio.

En l'altre anunci no es dona res important no li trobe sentit. Els dos vídeos no són gens normals, em donen llastima per la manera d'actuar i perquè no sols anem a menjar o titot o ens tenim que preocupar per si som millors o no que els altres.

Juan Pasabán ha dit...

La cosa tiene tela. Efectivamente, muestra el fútbol como un deporte masculino, cuando hoy día existe un montón de chicas que juegan al fútbol, clubes femeninos, etc.
Pero lo cierto es que el fútbol sigue siendo un deporte "masculinizado". A veces hasta la náusea. No hay más que oír las declaraciones de algunos jugadores y entrenadores: "hoy que ganar a base de co....", "se quejan como señoritas", "hay que dejarse de mariconadas".... En fin, que el mundo del fútbol rezuma testosterona por todas partes. Escuchad, si no, las gracietas habituales de los locutores deportivos de la radio.
Sin embargo, el que en este caso estemos refiriéndonos al fútbol es anecdótico. La cuestión es el valor social que se le da al deporte en general. Y me refiero, claro, al deporte profesional y de competición.
Los deportistas profesionales son los actuales héroes de la sociedad y se pretende que sean modelo de la juventud. Aunque su único mérito sea atizarle patadas a un balón o ir unas décimas más rápido que otro con su coche o con su moto. Aunque anden por el terreno de juego escupiendo a diestro y siniestro, peleándose entre sí o les pillen haciendo trampas en un examen para Patrón de Yate.
Y ¿qué aportan para una sociedad mejor? Absolutamente nada. Desde luego menos que un bombero, un albañil, un médico o un investigador. Y todos ellos cobran bastante menos y están menos considerados.
Pero, ojo: ¿qué valores contrapone el anuncio a la afición al fútbol?. Ser un "personal trainer", ser alto, tener un descapotable... ¿hacen mejor a una persona? ¿Por qué no se pregunta el padre por el respeto, el cariño, la ternura, la inteligencia, la solidaridad, etc. del novio de su ex?
Por otra parte, independientemente del caso concreto del fútbol, y como ya advierte Dani, entre otros, la afición compartida entre padre e hijo, sea por lo que sea, establece un vínculo de complicidad entre ambos nada desdeñable. Pero ¿hay vínculos de complicidad con la madre? ¿O con la madre no toca?
En fin, que a mí me encanta el pavo.... Y no enrollo más.

meline wolf ha dit...

Moltes vegades els anuncis ens ajuden a decidir que comprar, però també ens molesten i moltes vegades com em vist en el segon anunci sempre estan seguint el model perfet que volen que siga la societat.
El que respecta a l'anunci de la coca-cola a mi m'ha agradat com estava fet, però no es el que jo usaria per a anunciar coca-cola, jo usaria més un entorn de casa o bar on s'aseta la família i els amics i ven el futbol bevent una coca-cola mentre un futbolista marca un gol.
L'anunci del pit de titot m'ha fet molta gracia, com les dones defenien les seues idees i col·laboraven juntes per a fer-ho conéixer als homes que ells també han de començar a menjar sa i preocupar-se més per el seu cos.
La puntuació que li posaria a aquests anuncis seria un 7 per el anunci de coca-cola per tindre una bona idea i un 9 per a l'anunci del pit de titot, per la seua creativitat.

Tamara Kent ha dit...

Aquestos vídeos són molt originals i divertits, perquè u no se va imaginar ni per un moment com van terminar.

En el primer vídeo el de la coca cola jo vaig pensar que l'home cridaria e inclús pegaria al seu fill, però quan el xiquet diu que a la parella de sa mare no li agradava el futbol el pare es dóna compte que no devia de sentir zels d'un altre perquè el seu fill i el sempre tindran quelcom que només sàrria d'ells, el futbol.

El altre vídeo ha sigut molt divertit perquè les dones demostren que estan cansades de les dietes “miracle”, perquè sol amb exercici i menjant es pot aprimar.

La profe ha dit...

Hola Inma, molt interessant que poses l'accent en els aliments per a hòmens i/o per a dones. I molt bo això d'anar al super separats!! He, he... L'etiqueta light sembla que només té èxit amb les dones, ja que la pressió és enorme perquè estiguem primes. La Coca-cola va crear la cola Zero perquè la versió light no tenia èxit entre el personal masculí. En canvi, l'etiqueta negra va ser tot un èxit.

Hola Carla, m'encanta que parles de la intel·ligència com a poc valorada en les xiques. I una setciències té tots els números per a ser discriminada! Observa i veuràs que hi ha xiques, molt bones acadèmicament, que solen anar amb xics poc o gens estudiosos. De vegades, aquestes xiques els fan els deures o es converteixen en les seues mares, insistint que treballen. És aquest el paper d'una nòvia?

Tens raó Christian, al món hi ha de tot; per això aquestos anuncis són discriminatoris: perquè no tenen en comte la diversitat. Pel que fa a les qualitats, més enllà de la simpatia o l'humor, jo valoraria que el meu pare es preocupara per mi i no per ell (com el de l'anunci, que només vol ser millor que l'altre).

Raquel, bona descripció dels anuncis. I tens raó, jo també crec que passar a l'acció és de ser valenta, però no tinc clar si el que fan és feminista.

Dani, m'encanta que parles d'un pare que només troba com a punt d'unió amb el seu fill el futbol. I encara m'agrada més que ho trobes preocupant. La paternitat ha de canviar!!

Tamara Kent ha dit...

Tamara Kent ha dit...

Aquestos vídeos són molt originals i divertits, perquè u no se va imaginar ni per un moment com van terminar.

En el primer vídeo el de la coca cola jo vaig pensar que l'home cridaria e inclús pegaria al seu fill, però quan el xiquet diu que a la parella de sa mare no li agradava el futbol el pare es dóna compte que no devia de sentir zels d'un altre perquè el seu fill i el sempre tindran quelcom que només sàrria d'ells, el futbol.

El altre vídeo ha sigut molt divertit perquè les dones demostren que estan cansades de les dietes “miracle”, perquè sol amb exercici i menjant sa es pot aprimar.

Christian de Burgos ha dit...

En l'anunci de Coca-Cola el pare del xiquet li fa preguntes de com és el nou nòvio de la seua ex, i el fill li diu que no li agrada el futbol, considerant-lo que pot ser una persona millor perquè li agrade el futbol. En el primer vídeo podem veure la ideologia que té la major part de la societat de que el futbol és per a homes. Jo crec que no hi ha esports per a homes ni per a dones,cadascú és lliure de practicar l'esport que vulga sense rebre cap insult. Hi ha casos que l'home prefereix vore el futbol que estar amb la seua novia.


Un grup de dones cansades d'ordres per tots els llocs, d'aparentar menys anys, deixar de respirar per dissimular la panxa, perdre pes en poc temps decideixen entrar a l'empresa a on fan les revistes. Tenien un pla, que al vore el marca el varen canviar per aquest: una dona decideix ficar totes les idees de trucs que hem dit abans per a millorar el físic, en l'aspecte del futbol, per a vore com és senten els homes al rebre aquesta informació. Al dia següent el marit d'una dona del grup que va fer això de les revistes, al rebre el periòdic i al llegir-ho, diu -qui a escrit això? i la seua dona diu que ella l'entén.

Xavi Thompson ha dit...

L'anunci de Coca-Cola em pareix que és molt masclista perquè solament parla dels homes i no apareix ninguna imatge d'alguna dona. També pense que ha de controlar-se més el pare per la preocupació que te sobre la seua ex perquè pareix que no ha sabut superar la relació que va tindre amb ella i li menja l'orella al seu fill de preguntes absurdes de com és el nou nòvio de la mare.

Canviant de tema crec que l'agència de publicitat de Coca-Cola podria haver fet una campanya millor i no aquesta publicitat que ha fet. En l'anunci el futbol el tracten d'una manera que pareix que diguen de canviar al futbol per la seua dona i això si existeix en molts casos de gent que és molt ``hinxa´´ del seu equip i deixa al home o a la dona en casa casi tots el dies, no solament va a vore el futbol sinó que també va als bars, a altres estadis, etc.

L'anunci de Campofrio parla d'un grup de dones que van a venjar-se dels homes perquè ells van escriure en una revista de dones i van posar coses que atemoritzen a les dones i les dones van agafar on treballen la gent del MARCA i es van venjar posant-li coses que no li agraden als xics en un periòdic que solament parla de futbol.

L'anunci és un poquet masclista perquè en ell és veu com els xics solament veuen periòdics de futbol (de xics) i les xiques solament llegeixen periòdics de xiques, és a dir com la revista que llegeix al principi del vídeo.

zineb Becker ha dit...

Al primer vídeo es mostra clarament la diferencia que volen fer el publicistes entre els homes que les agrada el futbol i als que no. Però aixo no hauria de ser així, ja que el que haurien de fer és transmetre un millor exemple per a la societat ja que tenen gran influencia sobre aquesta.

En la meua opinió els esports no han d'influir en totes les activats, encara que en aquesta societat és un poquet difícil que això passe, com exemple tenim aquest anunci, per què ha de ser pitjor el home que no li agrada el futbol? O per què la dona a la que li agraden els esports ha de ser insultada?

En aquest món hi han molts estereotips que haurien de ser canviats urgentment, no podem seguir creient que els esports són per a els xics i altres activitats mes tranquil·les per a xiques.

Malgrat tot el masclisme que hi ha en aquest anunci, m'ha agrada molt perquè d'una manera o altra relaciona al pare amb el seu fill.


Respecte al segon anunci no tinc res a dir ja que m'ha agradat moltíssim l'idea de les xiques de fer comprendre als xics el que sentien elles en situacions de pressió.

Pablo Marston ha dit...

El anunci de coca-cola em pareix una miqueta estúpid i masclista perquè el pare i el fill parlen sobre la seua ex i sobre el nou novio que te. Pareix que el novio de la seua ex-esposa es millor en tots els aspectes, mes alt, mes graciós, te un descapotable...en canvi quan li diu el fill que no li agrada el futbol es com si de sobte ja a superat que el novio de la seua ex siga millor que el, i tan mateix com li diu això el fill, el pare recupera el somriure.



L'anunci de Pavofrío em pareix una mica estrany perquè un grup de dones lligen una revista i se'n van a investigar a la fabrica de revistes quan descobrixen que els anuncis els a fet un xic.

Aquest anunci em pareix un poquet una critica als homes, sobre tot quan el grup de dones entren a la fabrica i diuen que les revistes les a fet un xic perquè troben un bocata a mig menjar i una llima podrida a la nevera.

Jennifer Campoamor ha dit...

Els anuncis publicitaris també són sexistes! Jo como dona que soc m'agrada el futbol con a els homes! Per què el futbol es té que relacionar amb un esport de homes? M'agradaria que no se relacionara el futbol amb un esport masculí, que les dones que li agraden el futbol no se senten
més masculines, que els anuncis publicitaris relacionats amb aquest també incloguen a les dones.

Posant-nos a demanar, també voldria que es deixaren les campanyes per a aprimar, per a convertir a totes les dones en princeses...es a dir totes aquelles que vol canviar en dones 10! Ai.. quanta equivocació TOTES les dones ja som unes princeses siguem: altes o baixes, primes o grosses, morenes o roses... jo crec que si una dona vol canviar el seu aspecte que ho faça però por voluntat pròpia no per manipulacions

Nacho Mott ha dit...

Des del meu punt de vista, aquests dos anuncis no es posen a favor de cap bàndol. Ni el de les dones que els agrada cuidar-se, ni el dels homes que estan bojos pel futbol. M'agradaria desmentir tots aquells comentaris que diuen que aquests dos anuncis són masclistes.



En l'anunci de Coca-cola, jo tan solament veig gelosia. El novi de la seva dona és cool. És un personal trainer, té el seu descapotable, és alt, té sentit de l'humor. Oh, però PUM s'estavella, no li agrada el futbol. Ara el ex pren el primer lloc en la carrera. És més guay per descomptat, a tot el món li agrada el balompie. Segons la multinacional, el futbol, uneix cultures, races, formes de pensar i fins i tot moltes altres coses bones. Coca-cola vol relacionar-se amb el, perquè per a ells, la marca fa el mateix, és un vincle entre moltes persones. És per això que moltes vegades, quan vam pensar en Coca-cola vam pensar en futbol i viceversa. Per al meu gust, aquesta marca definitivament ven. És per això, que no intenta ser masclista de cap manera, de fet, Coca-cola crea tornejos i esdeveniments on els dos sexes participen. Aquest anunci tan solament vol ser d'alguna manera graciós i que intenti ser anecdòtic perquè puga arribar.



En l'altre, ja ho veig un poc més masclista o feminista. Les dues parts estan igualades. Tant les dones que ens insultes dient que, va per favor, de qui si no va a ser un tros d'entrepà i una llimona podrida ? Dels homes per descomptat. Creo que aquest anunci molesta més a l'home. Nosaltres ens vam cuidar també. L'home del S.XXI, no es va molt de les dones. Pinso que els dos ens cuidem per igual. Actualment, hauran practicament les mateixes locions corporals de nois que de noies en el mercat. Però bo, ja sabem que els anuncis tan solament pretenen captar l'atenció i vendre.

La profe ha dit...

Hola Bàrbara, molts hòmens haurien de fer dieta, però per a la masculinitat tradicional, cuidar-se no és de ser 'un home de veritat', per això l'esperança de vida en ells és menor que la de les dones. Pel que fa a la llibertat de vestir o no, pense que no som tan lliures i que ens afecten molts els comentaris de la resta de la gent. Som socials i és normal: quasi ningú vol nadar contra la corrent i, quan es vol fer, és molt més dur que deixar-se dur per la majoria.

Amparo, m'encanta que qüestiones el suposat feminisme de l'anunci de Campofrío. Mostrar una dona venjativa pot ser una forma de fer veure els xics la pressió a què es veuen sotmeses les dones però calen més transformacions, i aquestes no passen per perpetuar la guerra de sexes sinó per lluitar tots i totes fins a arribar a un model de persona que no es valore pels quilos que pesa, per l'alçada, pel descapotable que condueix, etc.

Adrià, les xiques i els xics són així i no hi podem fer res? Ho trobes normal?

Hola Paula, m'agrada que faces notar que l'anunci de cola mostra un pare que fa el sopar del fill (encara que siga una simple hamburguesa i un sandvitx). Propaganda, dius? I com ho podríem fer?

Hola Javi, a mi també em fan llàstima els protagonistes, sobretot el pare. És trist que només valore l'alçada i la simpatia de l'altre. I que el fill pose l'accent també en la feina del nòvio de la mare (entrenador personal) i en el cotxe que condueix (un descapotable). Com molt bé explica Juan (un comentari excel·lent!!, gràcies), aquestos són els valors imperants en la nostra societat. Els herois són els esportistes (que no les esportistes) i la cura, la generositat, la tendresa, la intel·ligència... són poc menys que bajanades. I l'anunci de cola juga amb això i se n'aprofita. Mostra emocions amb les quals ens podem sentir identificades/ts (la gelosia, per exemple) i ho explota per a convertir el futbol en la solució, quan és part del problema.

Maria campoamor ha dit...

Jo pense d'aquests vídeos de la societat en la que vivim hui que, com sempre, és el masclisme que hi ha per tot arreu, fins en el menjar n'hi ha... Això sí que dóna vergonya. Nosaltres posem pegues en el menjar, de que si és de dona o d'home, i en altres països estan desitjant tindre tan sols una mica d'algun aliment. A mi això em dóna vergonya sincerament.

Respecte al futbol, és una cosa que ja hauria d'estar assumida perquè ja tot el món sap que a les xiques també ens agrada el futbol, i ni han equips de xiques, però el que no entenc és: per què el dels xics és tan important i tot el món el veu i a les xiques les discriminen...?

La meua conclusió és que hui per dia els anuncis, les revistes, els periòdics... haurien de ser solament un entreteniment perquè arriba a un punt que sols li fem cas a les bovades que ixen en eixos llocs i per culpa de les revistes que fiquen models, hi ha molta gent anorèxica per intentar ser com aquest i aquestes

Vicente Becker ha dit...

Jo pense que és vergonyós que hui en dia la societat siga així. Que és això del futbol per als homes? El futbol és un esport, i també el poden practicar les dones, de fet, hi ha amigues meues que juguen a futbol millor que amics meus. Crec que això hauria de canviar. Que a un xic no li agrade el futbol, no li fa ser pitjor, i que a una dona li agrade el futbol, no li fa ser marimatxo.

Respecte a l'anunci del titot, pense que és molt fort això de que n'hi han menjars per a dones i menjars per a homes. El titot no tan sols alimenta a les dones, també als homes. Que passa que com és rosa o light ja és per a les dones? No ho crec.

Melissa Nelken ha dit...

A mi em pareix que l'anunci de coca-cola és masclista, perquè no importa res que a un home no li agrade el futbol, i que a una dona si. A més, el futbol no és un símbol d'homes.

Em pareix molt materialista que el xiquet preferisca al seu pare sols perquè li agrade el futbol. Déu preferir-lo per ser el seu pare, o perquè li agrade la seua manera de ser, però per el futbol?

També em pareix molt malament que sols anuncien les dones el menjar per a aprimar-se. Que passa que les dones han de ser 90-60-90 i els homes poden estar com els done la gana? Les dones també poden estar com els done la gana, però sempre té que haver publicitat que pressione a les dones per a que es senten inferiors i grosses. A vore quan fan publicitat igual però per als homes.

El segon anunci em pareix una xorrada, perquè a vore que té que ver que canvien la redacció d'una revista per a que s'omplin la nevera de pavofrío. No té molt sentit. Què pensen, menjar-ne sempre el mateix? Després es queixen de que els homes de la redacció fan sentir-les grosses per posar eixes coses, i són elles les que els fan cas menjant eixe tipus de menjar.

MIguel Ángel ha dit...

Aquestos vídeos són els dos masclistes perquè en el primer diuen indirectament que el futbol és un esport dels xics, que per agradar-te el futbol eres millor persona i tots els altres aspectes de bona persona, graciós, etc. s'eliminen automàticament. I en el segon vídeo dóna a entendre que les xiques a soles parlen de moda, trucs per aprimar-se, receptes de cuina... I això em pareix molt mal, pel simple fet que no a tots els homes els agrada el futbol i no a totes les dones els agrada la moda. Així que jo pense que aquestos anuncis són de veritat molt masclistes.

I abans he llegit un comentari de 'Nacho mott' que deia que aquests anuncis no són masclistes. Em fa gracia perquè en la societat en la que vivim ja ni ens adonem de que quasi tots els anuncis són masclistes, i sí que és veritat que tan sols intenta vendre'ns el producte, però jo pense que a Coca-cola no hi fa falta fer anuncis molt publicitaris perquè ja s'ha fet una cosa normal en casa, així que podria estalviar-se les critiques com aquesta. Altres anuncis de Coca-cola són bonics però en aquestos no s'ha posat en bon lloc.

alejandro becker ha dit...

En el primer vídeo, quan el fill li diu que al nuvi de la seua mare no li agrada el futbol i el pare s'alivia, aquest significa que pare i fill poden compartir més temps junts mitjançant el futbol, ja que és l'esport més popular i que més gent mou (mireu als camps de futbol si voleu).

Però això no vol dir que a una persona que no li agrade el futbol siga menys persona. Jo crec que vam buscant el masclisme per tots els llocs, perque quan diu al final ''el futbol ens pot fer millors persones'' això no és masclista, perque pot fer millors a homes i dones. Eixa frase no és masclista, però si que pot ser una ofensa per a la gent que no li agrada el futbol.

Al segon anunci apareix una imatge de dona venjativa que no vol corregir els defectes de l'altra revista, sino crear polèmica. Quan diu 'quieres un poco de lo mio' es referix del que ella té al plat, desde el meu punt de vista, però tampoc crec que siga bona idea dir que el titot es mejar per a dones perque siga per a aprimar-se, ja que hi ha homes que cuiden molt el seu cos.

Beatriz Zambrano ha dit...

No em pareix gens bé que en el primer anunci el pare el que fa és preguntar-li moltíssimes coses sobre el nou novi de la mare perquè és millor que ell: té un descapotable, li fa riure i tal, però quan li diu que ja no li agrada el futbol canvien les coses i ell es posa en primer lloc. No sé...., l'anunci no em pareix molt masclista perquè Coca-Cola sempre està relacionada amb coses del futbol, però els personatges donen llastima, sobretot el pare.

I l'altre anunci m'encanta, em pareix molt graciós i divertit. Hi ha molts casos d'anorèxia per culpa de totes les coses que posen en les revistes, el anuncis...
però també podia anar algú home a protestar amb les xiques, perquè hi ha molts homes obsessionants pel seu cos. Després, al final de l'anunci, que passa?, que els homes no mengen titot? No pot haver menjat per a xiques o per a xics. Això és impossible!

stefania Cady ha dit...

En el primer vídeo es mostra clarament que l'anunci és a soles per a homes, pel simple motiu de que es tracta de futbol...

Quan el xiquet diu a son pare que el novi de sa mare era alt, graciós i va encantar-li, de seguida va posar-se gelós. Tal vegada era perquè va adonar-se de que la nova parella de la seua ex-dona la feia bastant feliç.

Però quan el seua fill va dir-li a son pare que a l'altre no li agradava el futbol, va millorar la seua actitud, ja que l'anunci parla de que el futbol es fa millor. El qual a mi em pareix de masclistes,
perquè a les dones també ens pot agradar aquest esport i també podem jugar-ho, encara que escoltem que ens diguen homenots...

I també pense que el futbol no fa millor a ningú, ni molt menys.

En el segon vídeo també hi apareix el masclisme, el qual em dóna moltíssima rabia aquestes diferències de sexes. Perquè no entenc el motiu de que a soles per ser dones, en les revistes o anuncis ens parlen de tal manera de que es veu de seguida que van dirigit a nosaltres. Per exemple: com netejar el bany sense deixar de ser deesses.

Jo crec que el homes també son capaços de fer la feina a casa o de fer la compra, aixi com les dones també podem jugar a futbol.

Adriana Addams ha dit...

En aquests anuncis ens mostra que als homes ens importa més el futbol que altres coses i en canvi a les dones el seu cos i el seu benestar.

El primer vídeo de l'anunci de Coca-Cola mostra a un home separat amb el seu fill, el seu fill li està dient que sa mare està molt feliç amb el seu nou home, per què aquest té un bon treball i sempre li fa riure, aleshores l'home sent massa gelosia, i amb aquestes conclusions Coca-Cola vol representar que ell és millor home per què li agrada el futbol i al nou marit de la seua exdona no li agrada.

El futbol és un deporte molt favorit dels homes però això no vol dir que a les dones no ens agrada. Hi ha dones que juguen futbol millor que homes i els agrada futbol i hi ha dones que les agrada alguna cosa diferent. Però una persona no és res millor pel fet que li agrada futbol per això aquest anunci em sembla molt mal fet i no m’agrada res.

L’altre anunci tracta sobre les dones i representa que les dones sempre ens preocupem per la nostra imatge i en una revista van ser anuncis com ‘’viure sense menjar és possible’’ o ‘’40 anys més jove’’, etc. Aleshores les dones decideixen a esbrinar quin ho va escriure i van esbrinar que ha sigut un home i ho que van fer és escriure anuncis per homes que han de fer dietes per a què saben com se sent.

I em pareix molt bé perquè nosaltres ens preocupem pel nostre cos però tot es culpa de la nostra societat, ja que la ‘’dona perfecta’’ sempre és prima sense grassa en l'abdomen. Si ens fiquem a buscar dietes per baixar de pes, trobaríem dietes per les dones i trobar un blog o pàgina us escriuen sobre la dieta d’un home és molt complicat i difícil.