21 de març 2011

I una parelleta de downs es petonejava...

21 de març. Dia Mundial de les persones amb Síndrome de Down.


La setmana passada, fent cua al cine, hi havia al meu costat un grupet d’adolescents amb síndrome de Down. Una parelleta es petonejava i em vaig quedar mirant, encantada. Pillada in fraganti en la meua xafarderia, vaig dissimular buscant els diners per a l’entrada; però el meu cabet se’n va anar a la seua aula, segurament en un centre d’educació especial, i d’allà va volar a la meua, en un institut de secundària del centre de la ciutat. Els donarà algú educació sexual? em vaig preguntar. I vaig somiar que sí, que per a tot el món hauria de ser evident que les persones som sexuals, amb discapacitat o sense ella.

Entrí al cinema i vaig veure Pa negre, que tracta d’uns temps propers i d’uns fets que l’avi em contava.

Aquella negror encara ens acompanya, vaig pensar, una mica deprimida. Per això l’educació sexual no està ni a les aules d’educació especial ni a les no especials.

PD: Mentrestant, gaudim dels petons, que aquestos no ens els pot llevar ningú!!


En el magnífic bloc del grup Mitologia de la Sexualidad Especial, podem trobar més informació sobre la sexualitat de les persones amb discapacitat.



3 comentaris:

Anònim ha dit...

Quina raó tens! a lluitar per camviar això! patirem els primers però tot siga per aconseguir encara que siga una miqueta!!

Yusep! gran admirador dels teus pensaments tan evidents però pioners!! una abraçada!

Rosa Sanchis ha dit...

Gràcies Yusep!!! Saps que l'admiració és mútua!!! :)

aida 1ªA ha dit...

Jo pense que el dia que dediquem als de síndrome de down es un bon exemple per al mon perquè ells son igual que nosaltres (això crec jo) El síndrome de Down (SD) es un trastorno genético causado por la presencia de una copia extra del cromosoma 21 (o una parte del mismo), en vez de los dos habituales (trisomía del par 21), caracterizado por la presencia de un grado variable de retraso mentaly unos rasgos físicos peculiares que le dan un aspecto reconocible. Es la causa más frecuente de discapacidad psíquica congénita1 y debe su nombre a John Langdon Haydon Down que fue el primero en describir esta alteración genética en 1866, aunque nunca llegó a descubrir las causas que la producían.
adeu
:)i un abraç per als de sindrome de down